سارکوزی ازلیست تأثیرگذارترین افراد دنیا حذف شد

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از شبکه یورونیوز نوشت: هفته نامۀ آمریکایی "تایم" نام صد چهره تاثیرگذار برای سال ۲۰۱۲ را اعلام کرد که در این لیست نام چهرههای مشهوری از دنیای سیاست، هنر، ورزش و اقتصاد دیده میشود.

این لیست در شرایطی منتشر شده است که نام " نیکلا سارکوزی "، رییس جمهوری فرانسه که سال گذشته در این لیست قرار داشت از لیست سال ۲۰۱۲ مجله تایم حذف شده است.

دور نخست‌ انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه روز یکشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و سارکوزی که تلاش می‌کند در جدال برای ورود مجدد به کاخ الیزه پیروز شود، در هفته‌های جاری اخبار بسیار ناخوشایندی علیه خود می‌شنود.

خبر حذف سارکوزی از لیست تأثیر گذارترین افراد دنیا در مجله تایم در شرایطی منتشر شده است که در دیگر خبرها نیز آمده که بر اساس نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته در فرانسه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور، " نیکلا سارکوزی " به عنوان نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور این کشور شناخته شده و ۶۴ درصد فرانسویان از وی ناراضی‌اند.

" ژان کلود تریشه "، رئیس سابق بانک مرکزی اروپا نیز در میان صد چهرۀ تاثیرگذار سال ۲۰۱۲ دیده نمی شود.

"اصغر فرهادی"، کارگردان فیلم "جدایی نادر از سیمین" نیز در میان یکصد چهره تاثیرگذار جهان دیده می شود. ۵۴ نام از میان این لیست از ۳۷ کشور انتخاب شده است و مابقی به کشور آمریکا اختصاص دارد.