کویت میزبان رایزنی با فرانسه و انگلیس

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه امروز پنج شنبه قبل از سفر به عراق ،‌ به کویت رفت و در مقر وزارت خارجه این کشور با «احمد ناصر المحمد الصباح» همتای کویتی دیدار کرد.

اخبار بین الملل- در این دیدار دو طرف تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

دو طرف همچنین به تبادل دیدگاه درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، سازوکارهای همکاری مشترک در زمینه مقابله با پیآمدهای شیوع ویروس کرونا و نیز آخرین تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران‌های منطقه‌ای پرداختند.

خبرگزاری کویت (کونا) با اعلام این خبر گزارش کرد که دو طرف دیدگاه مشترکی در بسیاری از پرونده‌ها داشتند.

در این نشست وزیر خارجه کویت همکاری دوجانبه با فرانسه و رشد و شکوفایی حاصل از این همکاری در زمینه‌های مختلف را ستود.

وزیر خارجه فرانسه نیز بر علاقه‌مندی کشورش برای استمرار هماهنگی و همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف و در تمامی سطوح تأکید کرد و درایت کویت، سیاست خارجی آن و تلاش‌های مربوط به حفظ صلح و امنیت در منطقه را ستود.

در این دیدار همچنین «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت و شماری از مقامات این کشور حضور داشتند.

رایزنی وزرای خارجه کویت و انگلیس

از سوی دیگر «احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت امروز پنج‌شنبه تماس تلفنی از «دومینیک راب» همتای انگلیسی خود دریافت کرد.

دو طرف در این تماس تلفنی به بررسی روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها و تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا و پیآمدهای آن پرداختند.

وزرای خارجه کویت و انگلیس همچنین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی و بر استمرار هماهنگی و همکاری‌ها در تمامی مسائل دارای اهتمام مشترک تأکید کردند.