انتقاد تند پلوسی از ترامپ

 نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر از عملکرد دونالد ترامپ ، رئیس جمهور این کشور در مقابله با همه گیری ویروس کرونا انتقاد و به کمبود امکانات و تجهیزات در آمریکا اذعان کرد.

اخبار بین الملل-بر این اساس، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: دو ماه و از زمانی که ما لایحه قهرمانان را به تصویب رساندیم، گذشت. بسیاری از شما از این موضوع آگاهید. ما این لایحه را بررسی کردیم. ما از رئیس جمهور خواستیم که این لایحه را اجرایی و از لایحه تولید دفاع کند تا ما بتوانیم به دستگاه‌هایی که به آن‌ها نیاز داریم، دست پیدا کنیم. رئیس جمهور به روشی بسیار بد در اجرایی سازی لوایح تصویب شده عمل می‌کند. ما انتظار داریم که او یک تصمیم درست اجرایی بگیرد.

وی تاکید کرد: با مشاهده رفتار رئیس جمهور من به این نتیجه رسیده ام که او همانند مردی است که به نپرسیدن مسیر عادت کرده است. تمامی پاسخ‌ها در آنجا است. دانشمندان پاسخ‌ها را در اختیار دارند. ما می‌دانیم که آزمایش، ردیابی، درمان، فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و ضدعفونی کردن می‌تواند انتشار این ویروس را متوقف کند.

پلوسی افزود:، اما رئیس جمهور همچنان به رفتن به مسیر اشتباه ادامه می‌دهد و از عمل به دستورات دانشمندان که بهتر از هر کدام از ما موضوع را می‌دانند، خودداری می‌کند. بار دیگر می‌گویم که ما شاهد آن هستیم که دو ماه از زمان تصویب این لایحه می‌گذرد. در این مدت ۲ میلیون آمریکایی به جمع بیماران افزوده شده اند و در کل بیش از ۳.۵ میلیون آمریکایی مبتلا شده اند. از آن زمان بیش از ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند و در کل بیش از ۱۳۵ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. ده‌ها میلیون نفر از مردم بیکار هستند و مزایای آن‌ها به زودی قطع می‌شود. امروز هفدهمین هفته پیاپی است که بیش از یک میلیون نفر درخواست مزایای بیمه بیکاری کرده اند.