تبدیل شدن تاسیسات نفتی لیبی به میدان جنگی

شرکت ملی نفت لیبی با صدور بیانیه‌ای، درباره استفاده از تاسیسات نفتی این کشور به عنوان پایگاه‌های نظامی ابراز نگرانی و تاکید کرد این اقدام می‌تواند باعث بروز جنگ در این مناطق و تخریب تاسیسات نفت و گاز لیبی شود.

اخبار بین الملل-این شرکت، استقرار مزدوران گروه «واگنر» و مزدوران سوری و «جنجوید» را در تاسیسات نفتی لیبی از جمله در اسکله نفتی السدره محکوم کرد.

شرکت ملی نفت لیبی از دفتر نمایندگی سازمان ملل در این کشور خواست ناظرانی برای نظارت بر پایان حضور عناصر مسلح در تاسیسات نفتی در سراسر این کشور اعزام کند.

این شرکت از حضور شمار زیادی از مزدوران خارجی که به نفع دیگر کشور‌ها کار می‌کنند، در تاسیسات نفتی این کشور ابراز تاسف کرد و افزود: منافع این کشور‌ها در توقف تولید نفت در لیبی است.

در پی سقوط حکومت معمر القذافی در لیبی، بحران سیاسی و تلاش برای رسیدن به قدرت در این کشور همچنان نیز ادامه دارد. در حالی که دولت وفاق ملی لیبی تحت ریاست فائز السراج مورد پذیرش سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد، خلیفه حفتر به دنبال اشغال طرابلس و به قدرت رسیدن در این کشور است.

دولت وفاق ملی لیبی طی ماه‌های اخیر و تحت حمایت‌های گسترده آنکارا، توانست تا بخش‌های زیادی از حاشیه طرابلس و سواحل غربی لیبی را از سیطره نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر خارج کند.