وضعیت کرونایی‌ها در بیمارستان‌های آمریکا در حال خارج شدن از کنترل است

با نزدیک شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا به مرز ۴ میلیون تن در آمریکا ، مقامات بهداشتی این کشور نسبت به خطر خارج شدن کنترل بستری در بیمارستان‌ها در این کشور هشدار دادند.

اخبار بین الملل-آمریکا هر روز رکورد تازه‌ای از نظر ابتلا به ویروس کرونا بر جا می‌گذارد، رکوردی که خیلی زود و در کمتر از ۲۴ ساعت از سوی خود این کشور شکسته می‌شود. حجم بالای ابتلا به ویروس کرونا در برخی شهر‌ها و ایالت‌های آمریکا به حدی بالاست که بسیاری از مراجعان ساعت‌ها در صف انتظار برای معاینه اولیه می‌مانند.

از سوی دیگر، کارشناسان بخش سلامت در آمریکا می‌گویند سردخانه‌ها در ایالت‌های تگزاس و آریزونا، که سیر صعودی ابتلا به کرونا عملا در آن‌ها خارج از کنترل شده، پر شده و ظرفیت آن‌ها تکمیل است. سی ان ان با استناد به یک سند محرمانه گزارش داد ۱۸ ایالت در آمریکا در وضع قرمز قرار دارند. 

پیش از این نیز شبکه خبری سی ان ان گزارش داد دستکم ۳۱ ایالت گزارش داده‌اند که شمار مبتلایان به کرونا در آن‌ها در طول هفته گذشته افزایش چشمگیری داشته و در این میان دستکم ۱۱ ایالت گفته اند بیمارستان‌ها دیگر ظرفیت پذیرش بیمار را ندارند.

در شرایطی که همه گیری ویروس کرونا بسیاری از ایالت‌های آمریکا را در وضع بحرانی قرار داده است، مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها اعلام کرد هنوز بدبختی اصلی آمریکایی‌ها شروع نشده است. مدیر مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها گفت: پاییز و زمستان سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شاید با دشوارترین شرایطی روبه‌رو شویم که تاکنون در بهداشت عمومی آمریکا تجربه کرده‌ایم. جلوگیری از وارد شدن فشار بیش از اندازه بر نظام خدمات درمانی خیلی اهمیت دارد.

بنا به آخرین آمار رسیده از دانشگاه جان هاپکینز، در شبانه روز گذشته بیش از ۷۷ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آمریکا به ثبت رسید که از این تعداد دست کم ۹۴۳ تن جان خود را از دست دادند. ویروس کرونا در مجموع تاکنون بیش از ۱۳۸ هزار آمریکایی را به کام مرگ کشانده است.