اندونزی از نظر شمار مبتلایان به کرونا در شرق آسیا اول شد

بر اساس آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات بهداشت کشور اندونزی ، امروز این کشور در رده نخست از نظر آلودگی به ویروس کرونا در میان کشور‌های آسیای شرقی قرار گرفت.

اخبار بین الملل-به استناد آمار منتشر شده تاکنون ۸۴ هزار و ۸۸۲ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بنا به اذعان مقامات بهداشت این کشور، آمار واقعی به دلیل کشف نشدن بسیاری از موارد ابتلا بسیار بیشتر از این رقم است.

بنا بر اطلاعات اعلام شده از سوی کارگروه کووید ۱۹ این کشور امروز ۷۵۲ نفر بیمار جدید در اندونزی شناسایی شد و ۵۹ نفر نیز در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون چهار هزار و ۱۶ نفر در اندونزی بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

چین که نخستین بار ویروس کرونا در آنجا شناسایی شد تاکنون تعداد مبتلایان به کرونا را در این کشور ۸۳ هزار و ۶۴۴ نفر اعلام کرده است و چهار هزار و ۶۳۴ نفر نیز جان خود را بر اثر این بیماری در این کشور از دست داده‌اند.

در اندونزی کارشناسان همه گیرشناسی، نسبت به اقدامات دولت در اعمال محدودیت‌های ضعیف‌تر در مقایسه با کشور‌های همسایه انتقاد دارند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون بیش از ۱۴ میلیون و ۲۲۳ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۶۰۰ هزار  نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۸ میلیون و ۴۹۱ هزار  نفر نیز از این بیماری بهبود یافته‌اند.

آمریکا، برزیل، هند، روسیه، پرو، آفریقای جنوبی، مکزیک، شیلی، اسپانیا و انگلیس در رده‌های اول تا دهم کشور‌های آلوده به ویروس کرونا هستند.