پاکسازی ۶۰ کیلومتر از مناطق دیاله عراق  از عناصر داعش

«صادق الحسینی» سخنگوی رسانه‌ای محور دیاله الحشدالشعبی عراق اعلام کرد که در عملیات‌های نظامی صورت گرفته در ماه میلادی جاری در این استان، ۶۰ کیلومتر از اراضی صعب العبور نظامی پاکسازی شد.

اخبار بین الملل-او گفت: یگان‌های الحشدالشعبی عملیات‌های نظامی متعددی از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون در ۱۴ نقطه مختلف استان دیالی انجام داده و ۶۰ کیلومتر مربع از مناطق و اراضی صعب‌العبور آن را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند.

الحسینی افزود: در عملیات پاکسازی و گشت‌زنی دقیق نیرو‌های مهندسی الحشدالشعبی خودروها، بمب‌ها و کمربند انفجاری و مین‌هایی که آماده استفاده در عملیات‌های تروریستی درون برخی شهر‌ها و روستا‌ها بودند کشف و ضبط شد.

او تاکید کرد: در این عملیات ضربات سهمگینی بر تروریستها وارد شد و مخفیگاه‌های اصلی داعش که محل حضور هسته‌های خاموش تروریست‌ها و محل ذخیره تجهیزات لجستیک و مواد غذایی و همچنین شماری بمب بود، هدف قرار گرفته شدند.

 سخنگوی رسانه‌ای الحشدالشعبی افزود: اهمیت این عملیات در تامین امنیت صد‌ها کیلومتر از جاده‌های فرعی در مناطق کشاورزی و کوهستانی در منطقه صعب العبور «حمرین» بود و انجام این عملیات‌ها خطوط ارتباطی را بیش از پیش امن کرد.

صادق الحسینی پیش از این از انهدام ۷ مقر بزرگ تروریست‌های داعش که از سال ۲۰۰۳ تاکنون هیچ نیرو‌های امنیتی به آنجا نرفته خبر داد و گفت از ساکنان خواسته شده تا هرگونه فعالیت یا تحرک مشکوک عناصر باقی مانده داعش را در مناطق شمال «المقدادیه» و حوض حمرین در شمال شرق بعقوبه گزارش دهند.

نیرو‌های الحشدالشعبی عراق سسله عملیات‌هایی گسترده‌ای را در استان دیاله در چارچوب عملیات ابطال العراق با حضور نیرو‌های ارتش و مبارزه با تروریسم عراق و با هدف پاکسازی مناطق مرزی با ایران انجام داده‌اند.