آغاز انتخابات پارلمانی سوریه

انتخابات پارلمانی سوریه امروز یکشنبه از ساعت ۷ صبح به وقت محلی با حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای در حوزه‌های انتخاباتی پانزده‌گانه این کشور آغاز شد.

اخبار بین الملل-از میان ۸ هزار نفری که برای عضویت در دوره جدید مجلس ملی سوریه ثبت نام کردند، ۱۶۵۸ نامزد‌ها تایید صلاحیت شدند.

طبق اعلام وزارت کشور سوریه، تعداد واجدان شرایط برای شرکت در انتخابات، نزدیک به ۱۹ میلیون نفر هستند، اما تنها شهروندان مقیم سوریه می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند تا ۲۵۰ نماینده مجلس سوم را برای ۴ سال آینده انتخاب کنند.

با توجه به اینکه برخی مناطق سوریه مانند ادلب در شمال غرب این کشور که در اشغال گروه‌های تروریستی مسلح قرار دارد و مناطق شمال شرق سوریه که در اشغال نیرو‌های آمریکایی قرار دارد، کمیته عالی برگزاری انتخابات، مراکزی ویژه اهالی این مناطق در استان‌های مختلف سوریه قرار داده است تا نمایندگان خود را انتخاب کنند.

پس جنگ جهانی اول و فروپاشی سلطنت عثمانی، اولین مجلس سوریه با نام کنگره سوریه بزرگ که شامل نمایندگانی از سوریه و فلسطین هم بود، در سال ۱۹۱۹ میلادی تشکیل شد و بدین ترتیب سوریه قدیمی‌ترین کشور عربی است که از جایگاه پارلمانی برخوردار است.