حال وخیم اسرای بیمار در زندان‌های اسرائیل

رئیس باشگاه اسیر فلسطینی سکوت جامعه جهانی در قبال تخلفات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی را موجب گستاخی این رژیم خواند و نسبت به وخامت حال اسرای بیمار ابراز نگرانی کرد.

اخبار بین الملل- «قدوره فارس» رئیس باشگاه اسیر فلسطینی در گفت‌وگو با  شبکه «المیادین» حال «کمال ابو وعر» اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را نمونه سیاست اهمال کاری پزشکی این رژیم توصیف کرد.

او علت وخامت حال این اسیر را اقدامات رژیم اشغالگر و جابجایی‌های مکرر وی به رغم بیماری‌اش دانست و گفت: «بسیاری از اسرای بیمار به دلیل سیاست رژیم اشغالگر در معرض خطر مرگ هستند».

فارس افزود: «ما به  کمک جامعه جهانی که هیچ کاری نکرده است، دل نبسته‌ایم زیرا همین موضع جامعه جهانی به اسرائیل برای ادامه تجاورگری‌هایشان چراغ سبز داد».

رئیس باشگاه اسیر فلسطینی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در زندان‌های رژیم اشغالگر گفت:« ما به شدت نگرانیم که اسرایی که در شرایط بهداشتی خیلی بدی هستند به کرونا مبتلا شوند».

او همچنین خبر داد که مقامات رژیم اشغالگر طی دو سال گذشته هنوز پیکرهای شش اسیر شهید فلسطینی را تحویل ندادند.

دبیر کل کمیته اجرایی سازمان آزاد‌ی‌بخش فلسطین اخیرا از جامعه جهانی درخواست کرده بود که به مسئولیت‌های انسانی و اخلاقی خود پایبند بوده و  به رژیم صهیونیستی برای آزادی کمال ابو وعر، اسیر بیمار فلسطینی و دیگر اسرا و زندانیان فلسطینی فشار وارد آورد.

«صائب عریقات» در نامه‌هایی رسمی به دبیر کل سازمان ملل، کمیساریای عالی حقوق بشر، رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ، وزرای خارجه کشورهای روسیه، چین و بریتانیا، اتحادیه اروپا، دبیر کل اتحادیه عرب و دبیر کل سازمان همکاری اسلامی این درخواست خود را مطرح کرده و و در مورد وضعیت خطرناک زندان‌های رژیم اشغالگر قدس در سایه شیوع ویروس کورونا و عدم رعایت بهداشت در این زندانها توضیحات مفصلی ارائه نمود که هنوز هیچ ترتیب اثری داده نشده است.