اعزام یک ناوشکن موشک انداز آمریکایی به دریای سیاه

یک فروند ناوشکن موشک انداز آمریکایی برای برگزاری رزمایش با اوکراین و حمایت از متحدان ناتو عازم دریای سیاه است.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» این ناوشکن «یو اس اس پورتر» نام دارد و طبق اعلام فرماندهی ناوگان دریایی اروپا، آفریقای ایالات متحده برای افزایش امنیت دریایی قصد حضور در رزمایش 2020 اوکراین را دارد. در این بیانیه آمده است که این پنجمین کشتی جنگی آمریکایی است که از شروع سال 2020 وارد دریای سیاه شده است.

فرماندهی ناوگان دریایی اروپا، آفریقای ایالات متحده در بیانیه خود افزوده که این اقدام بیانگر تعهد نیروی دریایی آمریکا به متحدام و شرکای ناتو است.

در این رزمایش حدود 2 هزار پرسنل از 9 کشور حاضر هستند و 27 ناو، 19 هواپیمای نظامی از کشورهای آمریکا، بلغارستان، فرانسه، گرجستان، رومانی، اسپانیا، ترکیه و همراه با اوکراین در این رزمایش مشارکت دارند.

این در حالی است که  رئیس جمهور روسیه در روزهای گذشته دستور برگزاری یک رزمایش بزرگ با حضور 150 هزار پرسنل نظامی و صدها هواپیما و کشتی جنگی  برای اطمینان از تامین امنیت روسیه در جنوب غربی را صادر کرده است.  «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه در این زمینه گفت: «مطابق با تصمیم فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه، تمرینات فوری توسط  نظامیان مستقر در جنوب و غرب  برگزار می شود.»

روسیه اعلام کرده که در این رزمایش، نیروهای هوابرد، تفنگداران دریایی ناوگان اقیانوس آرام  و شمال روسیه نیز حضور دارند. این رزمایش همچنین با مشارکت بیش از 400 هواپیمای نظامی و بیش از 100 فروند کشتی در «دریای سیاه» و «دریای خزر» و برخی مکانهای دیگر برگزار می‌شود.