هنوز برخی کشورهای عربی در حال تغذیه داعش هستند

«عباس صروط» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق فاش کرد که هنوز برخی کشورهای عربی، در حال تامین و تغذیه بقایای داعش هستند.

اخبار بین الملل-وی تصریح کرد: واقعیتی که همه آن را تایید می‌کنند، این است که از زمان ظهور داعش در صحنه عراق، اشغال برخی از شهرهای این کشور و کنترل آنها، برخوردار شدن از سلاح‌های مختلف و سربازگیری از هزاران تروریست همگی نشانه این بود که این گروه تروریستی از حمایت برخی از کشورها و سازمان‌ها را برای تحقق اهداف و برنامه‌هایش برخوردار است.

صروط افزود: پس از شکست داعش و آزادسازی شهرهای عراقی، هنوز بقایای این گروه تروریستی هر از گاهی در برخی استانها فعالیت‌هایی دارند. برخی از سازمانها در پوشش خیریه در برخی کشورهای عربی دارای افکار افراطی، هنوز در حال تامین و حمایت مالی داعش هستند که باید به این امر توجه شود. زیرا قطع کمک مالی به بقایای داعش که عامل کشته شدن ده‌ها هزار عراقی طی سالهای گذشته بوده، برای ریشه‌کن کردن این گروه تروریستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ بسیاری از شهرهای عراق را تحت اشغال خود درآورده بود اما در نهایت نیروهای ارتش، الحشد الشعبی و سایر نهادهای نظامی و مسلح وابسته به دولت عراق در سال ۲۰۱۷ موفق شدند پس از سه سال نبرد، این گروه تروریستی را شکست دهند و در نهم ژوئیه ۲۰۱۷،  نخست وزیر وقت عراق (حیدر العبادی) به صورت رسمی پیروزی بر داعش را اعلام کرد. اما هنوز هسته‌های خاموش این گروه تروریستی در برخی مناطق این کشور هر از گاهی عملیات تروریستی انجام می‌دهند.