معامله قرن به نتانیاهو اجازه نمی‌دهد هر کاری را در کرانه باختری انجام دهد

«جرد کوشنر» مشاور ارشد دونالد ترامپ و داماد وی در گفتگویی که با مجله نیوزویک آمریکا داشت، گفت: تلاش‌های ما برای حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین با حسن نیت انجام می‌شود. این برنامه به دنبال تحریک فلسطینی‌ها به اتخاذ موضعی تنش آفرین نیست همچنانکه به نتانیاهو این اجازه را نمی‌دهد که هر کاری را دوست دارد در کرانه باختری انجام دهد.

اخبار بین الملل-او ادامه داد: می‌دانم که انتقاد‌هایی وجود خواهد داشت. طبیعی است که با چالش‌های سختی مواجه شویم و باید اعلام کنم که ترجیح می‌دهم وقتم را برای پرداختن به مسائل سخت اختصاص دهم. بسیاری از مذاکره‌کنندگان صلح قبلی به من گفتند هدف این بود که امید را به دست آوریم و نه امضای توافقنامه، اما من گفتم که هدف امضای توافقنامه و پایان دادن به این اختلاف است.

کوشنر مدعی شد برنامه مطرح شده از سوی وی، به امنیت رژیم صهیونیستی و زندگی بهتر برای فلسطینیان منجر خواهد شد.

مشاور ترامپ با اذعان به ناکامی و شکست این برنامه، به اتهام زنی به فلسطینی‌ها پرداخت که آن‌ها به دنبال راه حل بهتر و سازش هستند، اما هیچ وقت تمایل خود را برای ورود به مذاکرات نشان ندادند.

این در حالی است که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار‌ها تاکید کرده است که با تشکیل دولت بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ موافق است، اما رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال اراضی بیشتری در فلسطین است.

محمود عباس نقشه آمریکا برای ایجاد صلح در خاورمیانه را رد و اعلام کرد که ایالات متحده به دنبال از بین بردن مسئله فلسطین است و هیچ وقت برای میانجیگری در فرآیند صلح قابل اعتماد نبوده است.