تحریم رئیس‌جمهور چچن از سوی آمریکا را پاسخ خواهیم داد

تحریم رئیس جمهور چچن از سوی آمریکا ، واکنش وزارت خارجه روسیه را به دنبال داشت.

اخبار بین الملل-ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به تحریم رمضان قدیروف اعلام کرد مسکو به این اقدام پاسخ خواهد داد. زاخارووا تاکید کرد: اقدام متقابل به تحریم آمریکا دشوار است، با این حال در این زمینه اقدام خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا تحریم‌هایی را علیه رئیس جمهور جمهوری چچن اعمال کرده است. مایک پمپئو در بیانیه مطبوعاتی مدعی شد که وزارت خارجه آمریکا تحریم‌هایی را علیه قدیروف به اتهام «نقض فاحش حقوق بشر در جمهوری چچن» اعمال کرده است.

پمپئو افزود: وزارت خارجه آمریکا اطلاعات گسترده و تأیید شده‌ای را دارد مبنی بر اینکه قدیروف طی ده سال گذشته عامل نقض حقوق بشر از جمله شکنجه و اعدام‌های غیرقانونی بوده است. این تحریم‌ها همسر و دو دختر قدیروف را نیز هدف قرار می‌دهد. بر اساس این تحریم‌ها، افراد مذکور نمی‌توانند وارد قلمرو آمریکا شوند.

پمپئو همچنین از سایر کشور‌های دوست آمریکا خواسته تا اقدامات مشابهی را علیه افراد مذکور در دستور کار خود قرار دهند.

وزارت خزانه داری آمریکا پیش از این رئیس جمهور چچن را در لیست تحریم‌های خود قرار داده بود. تعلیق حساب‌های قدیروف در آمریکا و ممنوعیت شهروندان این کشور در همکاری با طرفی که منتسب به رئیس جمهور چچن است از جمله موارد محدود‌کننده ذیل این تحریم‌ها بوده است.