صحبت های وکیل پیشین ترامپ در زندان

مایکل کوهن، وکیل پیشین دونالد ترامپ ، روز گذشته از دادگاه فدرال خواست تا او را از زندان آزاد کند، زیرا به گفته خودش او به دلیل گفتن اینکه قصد دارد کتابی درباره رئیس‌جمهور بنویسد پشت میله‌های زندان افتاده است.

اخبار بین الملل-کوهن در ماه مه به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا در زندان به طور موقت از حبس آزاد شد، اما بار دیگر این ماه به زندان بازگشت. او یک سال از حبس سه ساله خود را به اتهام پرداخت حق السکوت به دو زن و همچنین جرایم مالی و دروغ گفتن به کنگره در مورد برنامه‌های ساخت برج ترامپ سپری کرده است.

بنا به گفته وکلای کوهن، بازگشت او به زندان نقض حقوق اولیه بر اساس قانون اساسی آمریکا محسوب می‌شود. وکلای او در دادخواستی که به دادگاه فدرال منهتن علیه ویلیام بار، دادستان کل آمریکا و همچنین مدیر دفتر زندان‌ها ارائه داده‌اند به این موضوع اشاره کرده‌اند. در این دادخواست آمده است «او (کوهن) به دلیل انتقام از سخنانش، از جمله آنکه گفته است قصد نوشتن کتابی انتقادی درباره رئیس‌جمهور را دارد، به زندان افتاده است.»

دفتر ویلیام بار و همچنین مدیر دفتر زندان‌ها هیچ کدام به درخواست‌های رویترز برای واکنش به این موضوع پاسخ ندادند.

کتابی که کوهن پس از محکومیتش شروع به نوشتن آن کرده شرح تجارب کاری خودش با ترامپ است که در آن موضوعاتی مانند نگرانی عمومی از انتخابات آتی این کشور مطرح شده است. کوهن پیش از رفتن دوباره به زندان در توئیتر خود گفته بود قصد دارد این کتاب را پیش از انتخابات ماه نوامبر منتشر کند.