انگلیس باید از مسکو عذرخواهی کند

در آستانه انتشار گزارش نتایج تحقیقات در خصوص مداخله مسکو در همه‌پرسی برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) در سال ۲۰۱۶، «نایجل فاراژ» رهبر حزب برگزیت انگلیس امروز سه‌شنبه گفت از آن جا که هیچ شواهدی از دخالت مسکو در این همه‌پرسی به دست نیامده، انتظار می‌رود که لندن به خاطر اتهاماتش علیه روسیه از این کشور به طور جدی عذرخواهی کند.

اخبار بین الملل-دیروز دوشنبه کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان بریتانیا اعلام کرد امروز گزارش در خصوص مداخله مسکو در همه‌پرسی برگزیت و همچنین در انتخابات عمومی سال ۲۰۱۷ انگلیس را منتشر خواهد کرد.

روزنامه انگلیسی تلگراف هم گزارش داد در این گزارش این اتهام علیه مسکو رد شده اما ادعا شده روسیه تلاش داشته بر نتیجه همه‌پرسی استقلال اسکاتلند اثر بگذارد.

به گزارش «اسپوتنیک»، لندن مدتهاست مسکو را به دخالت در امور داخلی خود متهم می‌کند، ادعایی که دولت روسیه آن را رد می‌کند. گزارش کمیته پارلمانی انگلیس سال ۲۰۱۹ تکمیل شد اما دولت لندن از آن زمان تلاش کرده از انتشار این سند جلوگیری کند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در ماه نوامبر گفته بود که او «هیچ مدرکی» از مداخله روسیه در روند انتخابات ندیده است. پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و همچنین سفیر مسکو در لندن این اتهامات را که هیچ مدرکی در اثبات آن‌ها وجود ندارد، رد کرده بودند.