حمله تروریستی عناصر تکفیری در سینای مصر

ارتش مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای نظامی این کشور موفق شدند حمله تروریستی عناصر تکفیری به یکی از پایگاه‌های امنیتی در منطقه بئرالعبد در شمال منطقه سینا را خنثی کنند.

اخبار بین الملل- این در حالی است که شب گذشته منابع مصری از وقوع یک انفجار تروریستی در پادگانی در ارتش این کشور در منطقه رابعه در غرب شهر «بئر العبد» در منطقه سینای مصر خبر دادند و اعلام کردند شماری از نیروهای ارتش مصر در جریان حمله تروریستی به این پادگان کشته و زخمی شدند و عبور و مرور در جاده بین المللی القنطره العریش نیز متوقف شد.

در بیانیه ارتش مصر در این باره آمده است نیرو‌های امنیتی با همکاری نیروی هوایی ارتش این کشور بعد ازظهر سه‌شنبه به تعقیب عناصر تکفیری در یک مزرعه و برخی خانه‌های غیر مسکونی در روستای رابعه در بئرالعبد پرداختند که طی این عملیات ۱۸ تروریست از جمله یک نفر که کمربند انفجاری به تن داشت به هلاکت رسیدند و ۴ خودرو از جمله ۳ خودروی بمب گذاری شده متعلق به تروریست‌ها را منهدم کردند.

در این عملیات ۲ تن از نیرو‌های مسلح مصر جان باخته و ۴ تن دیگر مجروح شدند.

با گذشت چند ساعت از منتشر شدن خبر‌هایی مبنی بر حمله مسلحانه به اردوگاه ارتش مصر در شمال سینا، مقامات مصری همچنان سکوت کرده و رسانه‌های این کشور تاکنون هیچ خبری در این باره منتشر نکرده اند.

شاهدان عینی به الجزیره گفتند ارتش مصر مانع از رسیدن نیرو‌های اورژانس به موضع انفجار در بئرالعبد شده اند. برخی ساکنان منطقه از قطع شدن برق و اینترنت خبر داده اند.

در همین حال ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد افراد مسلح آزادانه در خیابان‌های بئرالعبد در حال تردد هستند.