نتانیاهو به دنبال انتخابات جدید است

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله روزنامه عبری «هاآرتص»  چهارشنبه گزارش دادند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی جدید است.

اخبار بین الملل- بار محافل رسمی سیاسی به روزنامه هاآرتص گفته‌اند که بنیامین نتانیاهو قبل از آنکه به دنبال بررسی لایحه بودجه سال جاری باشد، قصد دارد به سمت انتخابات جدید (کنست) برود. بر اساس این گزارش‌ها، نتانیاهو تصمیم گرفته انتخابات را در دوزادهم ماه نوامبر (۲۲ آبان) برگزار کند.

پیشتر رئیس ائتلاف آبی و سفید رژیم صهیونیستی از اینکه نتانیاهو اقدام به برگزاری انتخابات زودهنگام در ماه نوامبر کند ابراز نگرانی کرده بود. «بنی گانتز» رئیس ائن ائتلاف و وزیر جنگ (که همزمان نخست‌وزیر چرخشی در توافق کابینه ائتلافی تل‌آویو نیز هست) و نتانیاهو بر سر طرح بودجه سال جاری اختلاف نظر دارند.

کابینه چرخشی رژیم صهیونیستی بعد از سه دور برگزاری انتخابات پارلمانی تشکیل شده و نتانیاهو مجبور شده است به دلیل عدم کسب اکثریت آرا، کابینه را با بنی‌گانتز شریک شود.

اخیراً به دلیل ناکارامدی کابینه نتانیاهو در مهار ویروس کرونا و اوضاع بد اقتصادی، با انتقادهای شدیدی روبه‌رو شده است و پرونده‌های فساد مالی وی و خانواده‌اش مزید بر علت شده و این روزها، تظاهرات علیه نخست‌وزیر صهیونیست‌ها افزایش یافته است.