سوژه جدید جو بایدن برای دست انداختن ترامپ

جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر روز چهارشنبه در اظهاراتی دونالد ترامپ را نخستین رئیس جمهور نژادپرست ایالات متحده خوانده است. این اظهارات به سرعت از سوی کارزار انتخاباتی ترامپ محکوم شده است.

اخبار بین الملل- بایدن که معاون نخستین رئیس جمهور سیاهپوست آمریکا بوده است، گفت: این واقعا نگران کننده است که ترامپ با مردم بر اساس رنگ پوست و ملیت آنها برخورد می‌کند.


بیشتر بخوانید: بازی جدید آمریکا با ایران شروع شد


وی در ادامه افزود: هیچ یک از روسای جمهور قبلی آمریکا این طور رفتار نکرده‌اند. هرگز، هرگز، هرگز. هیچ رئیس جمهوری از حزب جمهوریخواه تاکنون این گونه نبوده است. هیچ رئیس جمهور دموکراتی. ما نژادپرست ‌هایی داشته‌ایم که سعی کرده‌اند رئیس جمهور شوند ولی او نخستین رئیس جمهور نژادپرست آمریکا است.

کاترینا پیرسون مقام ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ به شدت این اظهارات را محکوم کرد و اظهارات بایدن را توهین به هوش رای دهندگان سیاهپوست ارزیابی کرده است.

وی گفت: ترامپ همه مردم را دوست دارد و برای افزایش قدرت همه آمریکایی‌ها سخت تلاش و کوشش می‌کند.

جدال لفظی ترامپ و بایدن در حالی است که اعتراضات گسترده علیه سیاست‌های نژادپرستانه و رفتارهای خشونت آمیز پلیس آمریکا در شهرهای این کشور طی هفته‌های اخیر به خصوص پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست ادامه داشته است.