ترامپ: خیلی‌ها را به زندان انداخته‌ایم

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهارنظری جدید درباره تظاهرات‌ها در این کشور گفته افراد زیادی بازداشت شده‌اند. 

اخبار بین الملل- ترامپ در مصاحبه با وب‌سایت Barstool Sports در پاسخ به سئوال مجری درباره اعتراضات در آمریکا گفت: «ما طرفدار عدالت هستیم ولی طرفدار قانون و نظم هم هستیم. نظم و قانون باید وجود داشته باشد و البته وجود هم دارد.»

ترامپ با اشاره به فرمانی که ماه گذشته برای بازداشت ۱۰ ساله معترضان به بهانه تخریب مجسمه‌های دوران برده‌داری صادر کرده بود گفت: «وقتی آنها داشتند مجسمه‌ها را متلاشی می‌کردند من حکمی صادر کردم. رفتم و یک قانون قدیمی را پیدا کردم. [طبق آن فرمان] ۱۰ سال زندان در نظر گرفته می‌شود و بازی هم در کار نیست. همین الان خیلی‌ها در زندان هستند.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «اگر کسی مجسمه‌ای را متلاشی کند ۱۰ سال حبس برایش صادر می‌شود. ۱۰ سال نه ۳ ماه!.»

ترامپ گفت که بعد از آنکه این فرمان را صادر کرده روند تخریب مجسمه‌ها متوقف شده است. او گفت: «از آن موقع به بعد هیچ اتفاقی نیفتاده. عجیب بود. آن را امضا کردم و یک کنفرانس خبری برگزار کردم و گفتم که اگر این کار را انجام دهید... قرار بود همان روز هزاران نفر در واشنگتن راه‌پیمایی کنند ولی هیچ‌کس نیامد.»

به دنبال قتل نژادپرستانه « جورج فلوید » در آمریکا و آغاز اعتراضات سراسری علیه خشونت و تبعیض نژادی در این کشور، درخواست‌ها برای برچیدن نمادها، مجسمه‌ها و اسامی یادآور دوران برده‌داری در آمریکا افزایش یافته است.