پامپئو بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا

شبکه خبری سی‌ان‌ان در تحلیلی به اقدامات « مایک پامپئو » وزیر امور خارجه آمریکا در دوران فعالیت خود در دولت « دونالد ترامپ » رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

اخبار بین الملل- در این مقاله آمده است که پامپئو نه تنها بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا بوده بلکه وی یکی از متعصب‌ترین افراد نیز به شمار می‌اید.

در این مقاله که توسط «دیوید میلر» از اعضای ارشد بنیاد کارنگی در پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان منتشر شده، آمده است: «پامپئو وزارت خارجه آمریکا را سیاست زده و بی ارزش کرده و تمامی این اقدامات با هدف پیشبرد دستورالعمل سیاسی شخصی خود و حفاظت از دونالد ترامپ از پاسخگویی و حاکمیت قانون است.»

پامپئو طی هفته‌های اخیر خصومت و دشمنی خود علیه چین را بیش از پیش علنی کرده و اخیرا خواستار ایجاد ائتلاف بین‌المللی جدید برای مقابله با چین شده است.

پامپئو روز جمعه نیز طی سخنرانی در کتابخانه نیکسون در کالیفرنیا، گفت واشنگتن و متحدانش باید از «روش‌های قاطعانه و خلاقانه‌تری» برای فشار آوردن به حزب کمونیست چین جهت تغییر رفتار خود، استفاده کنند.

وزیر خارجه آمریکا در این سخنرانی، با درخواست از کشورهای جهان برای پایان دادن به «تعاملات کورکورانه» با چین، اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه پکن درباره مسائلی مانند «عملکرد تجاری غیرمنصفانه، نقض حقوق بشر و نفوذ به جامعه آمریکایی» را تکرار کرد.

پامپئو با بیان اینکه ارتش چین «قوی‌تر و تهدیدآمیزتر» شده است، گفت رویکرد در قبال پکن باید «بی‌اعتمادی و راستی‌آزمایی» باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز به اظهارات ضد چینی وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد و اقدامات او را به مورچه‌ای تشبیه کرد که قصد تکان دادن درختی را دارد.