استفاده رژیم صهیونیستی از سپر انسانی

در چنین روز‌هایی لبنان تحت آتش سنگین نیرو‌های ائتلافی (در پشت پرده) ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ موسوم به جنگ ۳۳ روزه قرار داشت؛ ده‌ها هزار خانه مسکونی لبنانی در هم کوبیده شد. هزاران کودک یتیم شد. روز‌ها و هفته‌ها آبشخور کودکان و خردسالان لبنانی در روستا‌ها قطع گردید و سیاست و اقتصاد لبنان به خاکستر نشست.

اخبار بین الملل- رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ با توسل به یک بهانه قدیمی مبنی بر ربوده شدن دو نظامی متعلق به ارتش این رژیم با تمام توان به روستا‌ها و بخش‌های جنوبی لبنان حمله برد و در ساعات ابتدایی این حمله زمینی و هوایی ده‌ها و صد‌ها نقطه کلیدی و حیاتی در این کشور را هدف حملات خود قرار داد.

در همین حین هم ارتش رژیم اشغالگر از ارتکاب جنایت‌های جنگی و کشتار علیه فلسطینیان در روستا‌های کرانه باختری و نوارغزه دست نکشید و از هر طریق ممکن بر فلسطینیان فشار وارد نمود.

دراین باره و به منظور بررسی عملکرد جنایت آمیز ارتش رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ۳۳ روزه علیه لبنان و فلسطینیان خبرنگار قدسنا مصاحبه‌ای را با "مایک نیپیر" عضو فعال کمپین همبستگی با فلسطینیان در اسکاتلند ترتیب داد تا ابعاد این جنایات را بررسی کند.

متن مصاحبه بدین شرح است:

در پایگاه اینترنتی همبستگی با فلسطینیان در اسکاتلند تصویر دو کودک و جوان فلسطینی نشان داده شده که روی خودروی زرهی ارتش صهیونیستی با طناب بسته شده اند ماجرای این تصویر چیست؟ در چه برهه‌ای این تصاویر ثبت شده اند؟

سران اسرائیل، سال‌ها است که ارتش لبنان و گروه‌های مقاومتی فلسطینی را بخصوص در جریان جنگ ۲۰۰۶ لبنان متهم به استفاده از سپر انسانی می‌کنند، در حالی که این حرف از پایه و اساس دروغ است.

براساس آنچه "جرمی بون" و "جاناتان کوک" خبرنگاران بی بی سی در نوارغزه در سال ۲۰۰۶ گزارش می‌دهند هیچ گواهی مبنی بر اینکه فلسطینی‌ها و یا لبنانی‌ها از سپر انسانی علیه اسرائیل استفاده کنند تا از این طریق عملیات‌های خود را پوشش دهند وجود ندارد بلکه موضوع کاملا برعکس است یعنی این ارتش اسرائیل است که پی در پی در حال ارتکاب جنایات جنگی علیه فلسطینی‌ها است.

نظامیان اشغالگر از راه‌های مختلفی برای ایجاد سپر انسانی برای پوشش جنایت هایشان استفاده می‌کنند به عنوان مثال آن‌ها کودکان بی دفاع فلسطینی را روی کاپوت جیب‌های نظامی ارتش سوار می‌کردند تا بدین طریق به گروه‌های مقاومتی و ارتش لبنان بفهمانند که اگر شلیک کنید اولین قربانی‌ها کودکان خودتان هستند پس شلیک نکنید! سربازان اسرائیلی از این طریق به کشتار و هدف گیری جوانان فلسطینی و لبنانی برای مدت‌ها و درسایه سکوت جامعه بین الملل ادامه می‌دادند. این نمونه‌ای بارز از جنایت جنگی است.

اینکه اسرائیلی‌ها از سپر انسانی علیه فلسطینی‌ها استفاده کرده اند تنها یک ادعای صرف نیست این چیزی است که مقامات ارتش اسرائیل هم به آن اذعان کرده اند.

در یک بیانیه که پس از جنگ سال ۲۰۰۶ منتشر شد فرماندهان اسرائیلی اذعان کردند که بیش از ۱۲۰۰ بار از سپر انسانی فلسطینی برای اجرای عملیات‌های خود استفاده کرده اند.

ما در کمپین همبستگی با فلسطینیان در اسکاتلند سال‌ها در تلاش بوده ایم که ثابت کنیم تمامی اتهامات علیه لبنانی‌ها و فلسطینی‌ها ساختگی بوده و برعکس تمامی ادعا‌ها علیه ارتش جنایتکار اسرائیل درست و بر پایه اسناد و مدارک بوده است.

چرا طی سال‌های گذشته ما هیچ واکنشی را از سوی سازمان‌های بین المللی مسئول همچون شورای امنیت که قطعنامه‌های متعددی هم در رابطه با اسرائیل صادر کرده، شاهد نبوده ایم؟

دلیلش را من واقعا نمی‌دانم، اما بار‌ها گزارشات کامل و موثقی را درباره وضعیت وخیم نوارغزه و موضوع استفاده ارتش اسرائیل از سپر انسانی فلسطینی به شورای حقوق بشر در شورای امنیت ارسال کرده ام و در آن‌ها به طور کامل جنایت‌های جنگی اسرائیل را به طور کامل توضیح داده ام.

این مسئله مورد توجه مسئولان سازمان ملل هم قرار گرفت، اما وقتی در حال طی کردن مسیر قانونی خود برای رسیدگی به موضوعات مطرح شده بود توسط آمریکایی‌ها در سازمان ملل متوقف شد و دیگر اثری از آن پرونده‌ها پیدا نشد و از اقدام قریب الوقوع شورای امنیت برای رسیدگی به جنایت‌های اسرائیل هم جلوگیری شد.

این روز‌ها ما تظاهرات گسترده‌ای را در سراسر جهان نسبت به شدت پیدا کردن موج نژادپرستی در دستگاه امنیتی و ساختار سیاسی آمریکا شاهدش هستیم. مردم از ظلمی که به جامعه سیاه پوستان آمریکا می‌شود خشمگین هستند، اما هنگامی که بی عدالتی آشکار نسبت به فلسطینی‌ها توسط دو غول رسانه‌ای جهان یعنی اپل و گوگل انجام می‌گیرد و نام فلسطین از روی نقشه الکترونیکی این دو شرکت حذف می‌شود، هیچ عکس العمل خاصی را شاهدش نیستیم. دلیل این موضوع چه می‌تواند باشد؟

صهیونیزم از همان بدو پیدایش در صدد آن بود تا فلسطینی‌ها را از روی زمین و سرزمین ابا و اجدادی شان از بین ببرد.

اسرائیلی‌ها از همان ابتدا دنبال ایده سرزمین بدون ملت و ملت بدون سرزمین بودند همین ایده نژادپرستانه هم هست که مسیر را برای آنان جهت ارتکاب جنایت‌های آشکار و واضح علیه ملت فلسطین هموار میکند.

درباره آمریکا، نیوزلند، استرالیا و کانادا نیز همچنین تاریخچه سیاهی وجود دارد این‌ها هم کشور‌هایی بودند که مردمان بومی شان توسط اشغالگران خارجی انگلیسی و پرتغالی سرکوب شدند و برای همیشه از یاد‌ها رفتند.

من فکر می‌کنم که اسرائیل می‌تواند با حضور در منطقه خاورمیانه و با ایفا کردن نقش پلیس حافظ امنیت، شریک بسیار خوبی برای اروپایی‌ها باشد تا آنان بتوانند از این طریق منابع انرژی منطقه را تخلیه و غارت کنند؛ بنابراین طبیعی است که وقتی دو شرکت آمریکایی اپل و گوگل اقدامات این چنینی علیه فلسطینی‌ها انجام می‌دهند خط گرفته از طرف‌های اروپایی باشند تا بلکه از این طریق سهم امنیت اسرائیل در خاورمیانه را در مقابل تامین منافع افزایش دهند.

همانطور که در جریان هستید ایران طی سال‌های گذشته تلاش کرده تا از هر طریق ممکن جنایت‌های اسرائیل در منطقه غرب آسیا را به گوش شهروندان کشور‌های اروپایی برساند، اما در این راستا موفقیت چندانی بدست نیاورده است. دلیل این موضوع چیست؟

در پاسخ به این موضوع باید بگویم که اینجا در کشور‌های اروپایی سانسور شدید رسانه‌ای توسط دولت وجود دارد. سرویس‌های اطلاعاتی از جمله موساد و سی آی‌ای به دقت تمامی محتوا‌هایی که قرار است در رسانه‌ها پخش شوند را کنترل می‌کنند.

آن‌ها و عواملشان در شبکه‌های تلویزیونی اتفاقات رخ داده در خاورمیانه را جهت دهی می‌کنند تا از بار منفی آن‌ها کاسته شود.

ارتش اسرائیل و فروش تسلیحات به این رژیم برای کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

متاسفانه حقوق بشر فلسطینی‌ها برای سران اروپایی هیچ اهمیتی ندارد. مهم‌ترین موضوع برای آنان این است که پیمان با اسرائیل را به عنوان نماینده کشور‌های استعمارگر اروپایی در خاورمیانه حفظ کنند.