ائتلاف سعودی شمار زیادی از داعش و القاعده را اجیر کرده است

«عبدالکریم الحوثی» وزیر کشور یمن در گفت‌وگو با روزنامه «26 سپتامبر» به ارائه توضیحاتی درباره عملکرد نهاد امنیتی یمن پرداخت.

اخبار بین الملل- الحوثی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی یمن در تثبیت امنیت در این کشور گفت: «آنها شمار زیادی عملیات تروریستی را خنثی کرده و هسته‌های تروریستی وابسته به ائتلاف سعودی را شناسایی و دستگیر کردند».

او  همچنین از طرح جامع وزارت کشور یمن برای بهبود و ارتقای عملکرد نهادهای وابسته به آن و ایجاد تحولاتی در حوزه‌های نیروی انتظامی در استان‌ها به منظور مقابله با هر گونه تخلف و فسادی خبر داد.

الحوثی با اشاره به برنامه وزارت کشور برای استفاده از نیروهای جوان در سطح فرماندهی و کادر نیروهای امنیتی گفت:« ما همچنین اجرای برنامه ادغام کمیته‌های مردمی در دستگاه امنیتی کشور را طبق توصیه رهبری انقلاب و رئیس شورای عالی سیاسی یمن پیش برده ایم و درصدد نهایی کردن آن هستیم».

وزیر کشور یمن همچنین گفت: «اطلاعات دریافتی ما تایید می‌کند که بسیاری از عناصر داعش و القاعده به مناطق اشغالی یمن و به خصوص استان البیضاء  رسیده‌اند تا به صفوف نبرد متجاوزان و مزدوران یمنی ملحق شوند».