برگزاری اعتراضات به دولت ترامپ در پورتلند برای پنجاه‌ونهمین روز پیاپی

هزاران معترض در شهر پورتلند ایالت اورگن روز شنبه در مقابل دادگاه فدرال این ایالت به تظاهرات پرداختند.

اخبار بین الملل- به گزارش پایگاه خبری هیل، این مکان طی چند هفته گذشته به مکانی برای اعتراضات مردم این شهر تبدیل شده که در این بین درگیری‌های خشونت آمیزی نیز میان معترضان و ماموران فدرال روی داده است.

پس از آنکه گروهی از معترضان بامداد یکشنبه اقدام به سرنگون کردن حصار بیرونی دادگاه فدرال شهر پورتلند کردند، اداره پلیس این شهر، اعلام وضعیت بروز آشوب در این شهر کرد.

بر اساس گفته شاهدان عینی، حدود ساعت 1 بامداد یکشنبه، تعدادی از معترضان با نصب کردن یک زنجیر به حصاری که بیرون دادگاه فدرال قرار داشت اقدام به کَندن حصار و پرتاب آن به سمت پیاده رو کردند. پس از آن،‌ افسران پلیس فدرال با خروج از دادگاه و استقرار در اطراف اقدام به شلیک گاز اشک‌آور با هدف متفرق کردن معترضان کردند.

در برهه‌ای، پلیس به صورت عمومی از معترضان خواست تا محل را ترک کنند و هشدار داد کسانی که در محل باقی بمانند با خطر بازداشت یا احضار روبرو خواهند شد.

پلیس پورتلند گفت در حالی که در تلاش برای متفرق کردن مردم بود، معترضان اقدام به پرتاب بطری کرده و شعارهایی علیه پلیس سر دادند.

اعتراضات در پورتلند برای پنجاه‌ونهمین روز پیاپی پس از قتل «جورج فلوید» توسط افسر پلیس شهر مینیاپولیس برگزار می‌شود. این اعتراضات پس از آن تشدید یافت که اوایل ماه جاری میلادی، دولت ترامپ تصمیم گرفت تا پلیس فدرال را در این شهر مستقر کند. پلیس فدرال طی روزهای اخیر بارها از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرده است.