سوءاستفاده ترامپ از نام رئیس‌جمهور اسبق آمریکا برای جمع‌آوری کمک مالی

به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، بنیاد و موسسه رونالد ریگان از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و کمیته ملی جمهوری خواهان خواست تا از سوءاستفاده از نام و تصویر رئیس جمهور اسبق این کشور برای جمع آوری کمک‌های مالی خودداری کنند.

اخبار بین الملل- درخواست این بنیاد پس از آن مطرح شد که ستاد انتخاباتی ترامپ در تاریخ ۱۹ ژوئیه با ارسال پیام الکترونیکی به شهروندان آمریکایی اعلام کرد هر حامی که ۴۵ دلار یا بیشتر به این ستاد کمک کند یک مجموعه محدود شامل دو سکه طلایی که تصاویر ترامپ و ریگان روی آن نقش بسته دریافت می‌کند. علاوه بر آن عکسی از ترامپ و ریگان متعلق به سال ۱۹۸۷ که در کاخ سفید در حال دست دادن هستند ضمیمه این مجموعه می‌شود.

در متن این ایمیل نیز که با نام ترامپ ارسال شده است دیدار ترامپ و ریگان یک رویداد بزرگ توصیف شده است.

این اقدام ستاد انتخاباتی ترامپ همزمان با چهلمین سالگرد ریاست جمهوری ریگان اتخاذ شده است. گفته می‌شود درآمد حاصل از فروش این سکه‌ها به ستاد انتخاباتی ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان تعلق خواهد گرفت.

«پتی دیویس» دختر رونالد ریگان، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا ، در مقاله‌ای که در «دیلی بیست» نوشته است به انتقاد شدید از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی این کشور، پرداخت و نوشت او شاید بسیار مخرب‌تر از آنچه ما بتوانیم بازسازی کنیم، باشد.