۲۷ فلسطینی شهید، ۱۰۷۰ نفر مجروح و بیش از ۲۰۰۰ نفر بازداشتی، طی 6 ماه

مرکز پژوهشی «عبدالله الحورانی» وابسته به سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) با انتشار گزارشی، تعرض‌های صهیونیستی علیه یمن فلسطین در شش ماهه اول سال ۲۰۲۰ را تشریح کرد.

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، در این گزارش آمده است: در نیمه اول سال جاری میلادی، ۲۷ شهروند از جمله هفت کودک و دو زن به ضرب گلوله نظامیان (رژیم) اشغالگر اسرائیل به شهادت رسیده‌اند، ۱۰۷۰ نفر زخمی و ۲۳۳۰ نفر هم بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی در طول این شش ماه ۳۵۷ منزل و مرکز را تخریب کرده که بیشتر این عملیات تخریب در استان‌های الخلیل و قدس اشغالی متمرکز بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است، مقامات رژیم صهیونیستی در نیمه اول سال جاری میلادی طرح برنامه ساخت هزاران واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری و قدس اشغالی را نیز ارائه کرده‌اند که از جمله آنها دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم برای ساخت ۳۵۰۰ واحد صهیونیست‌نشین در منطقه موسوم به «E۱» به عنوان تنها راه ارتباطی میان شمال و جنوب کرانه باختری است.

همچنین در این شش ماه ۹۴۹۱ شهرک‌نشین، پلیس و اعضای کنست رژیم صهیونیستی به صورت غیرقانونی وارد مسجدالاقصی شده‌اند و دهها دستور تبعید از مسجدالاقصی برای فلسطینی‌ها صادر شده است.