حملات راکتی به پادگان‌ها چالشی برای نیروهای امنیتی عراق

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز سه شنبه تکرار حملات به پادگان‌های امنیتی در عراق را چالشی آشکار برای نیروهای امنیتی خواند و در عین حال بر قدرت دستگاه‌های امنیتی بر پاسخ به متجاوزان در حمله به پادگان‌ها تاکید کرد.

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، «تحسین الخفاجی» سخنگوی عملیات مشترک عراق در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق(واع) گفت: «دستگاه های امنیتی از طریق تلاش اطلاعاتی می‌توانند همه کسانی را که پادگان‌ها را هدف می‌گیرند تحت پیگرد قرار دهد و تکرار این حملات چالشی آشکار برای دستگاه‌های امنیتی است».

او افزود: «ظرفیت‌هایی برای شناسایی و دفع خطر متجاوزان از طریق هوایی و همچنین از طریق تلاش‌های اطلاعاتی وجود دارد که به دستگیری عاملان در این اقدامات تروریستی کمک می‌کند».

الخفاجی از تلاش جدی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و دستگاه‌های امنیتی در وزارتخانه‌های دفاع، کشور و الحشد الشعبی در پیگردعاملان این حملات و پیگرد و تحویل آنها به دستگاه قضایی خبر داد.

پادگان التاجی عراق روز گذشته هدف حمله سه راکت کاتیوشا قرار گرفت.دو روز پیش هم حادثه‌ای برای پایگاه الصقر در جنوب بغداد رخ داد که بعدا گفته شده یک انبار مهمات در آنجا بر اثر شدت گرما منفجر شده است.