نشانه‌های موج دوم کرونا در اروپا

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در سخنانی در خصوص دیده شدن نشانه‌های موج دوم کرونا در اروپا هشدار داد و از تصمیم اتخاذ شده اخیر در خصوص مسافران اسپانیا پشتیبانی کرد.

اخبار بین الملل- نخست وزیر انگلیس همچنین از تصمیم اتخاذ شده در خصوص مسافرانی که از اسپانیا به انگلیس باز می‌گردند، مبنی بر اینکه به مدت ۱۴ روز بخاطر نگرانی‌ها در خصوص کرونا قرنطینه شود، دفاع کرد.

او گفت: آنچه ما باید انجام دهیم، این است که تا جایی که ما فکر می‌کنیم که خطرات دوباره در حال پدیدار شدن هستند، اقدام سریع و قاطعانه انجام دهیم.

جانسون در ادامه تصریح کرد: بیایید کاملا در مورد آنچه در حال رخ دادن در اروپاست، واضح رفتار کنیم. در میان برخی از دوستان اروپایی مان، متاسفانه در برخی مکان‌ها نشانه‌های موج دوم همه گیری به چشم می‌خورد.

سخنان بوریس جانسون در حالی بیان می‌شود که بوریس جانسون با به روز کردن توصیه‌های سفری، از مردم خواست تا به اسپانیا و نیز جزایر «بالئاری» و «قناری» در این کشور نروند.

«پدرو سانچز»، نخست وزیر اسپانیا با «خطا» و «غیر موجه» خواندن این اقدام، اعلام کرد کشورش در حال مذاکره با مقامات انگلیس است تا از آن‌ها بخواهد در تصمیم خود تجدید نظر کنند.

گفتنی است تا کنون در انگلیس بیش از ۳۰۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این میان، بیش از ۴۵ هزار نفر آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

همچنین در اسپانیا بیش از ۳۲۵ هزار نفر تا کنون به کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۲۸ هزار نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به کرونا در جهان به بالای ۱۶ میلیون و ۷۱۳ هزار نفر رسیده است؛ همچنانکه شمار قربانیان کرونا نیز به بالای ۶۵۷ هزار نفر می‌رسد.