تونس بر حمایت از دولت وفاق ملی لیبی تاکید کرد

«محمد الطاهر سیاله» وزیر خارجه دولت وفاق ملی لیبی در تماس تلفنی با «سلمی النیفر» قائم مقام وزیر خارجه تونس ، آخرین تحولات لیبی را بررسی کرد.

اخبار بین الملل- در بیانیه وزارت خارجه تونس آمده است که سلمی النفیر بر استمرار حمایت کشورش از دولت وفاق ملی تأکید کرد و گفت که تونس علاقه‌مند به دستیابی به راه‌حل سیاسی در لیبی و ثبات در این کشور در تمامی زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، سیاله نیز بر ضرورت استمرار هماهنگی بین لیبی و تونس با هدف دستیابی به دیدگاه یکپارچه درباره مسائل دو کشور تأکید کرد.

«قیس سعّید» رئیس‌جمهور تونس روز سه‌شنبه(دیروز) میزبان «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی بود که طی آن تحولات لیبی بررسی شد.

 لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

حفتر از حمایت مصر، روسیه، امارات و چند کشور اروپایی  و در مقابل نیروهای دولت وفاق ملی از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است امری که نگرانی مصر را برانگیخته است.