تحریم پسر ۱۸ ساله بشار اسد توسط آمریکا

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه سوریه وضع کرده است.

اخبار بین الملل- وزارت خزانه‌داری اعلام کرد اسامی ۴ فرد را به فهرست SDN (فهرست افراد ویژه مشخص‌شده و بلوک‌شده) اضافه کرده است.

«حافظ الاسد»، پسر ۱۸ ساله بشار اسد یکی از افرادی است که در این فهرست قرار گرفته است. «کرام الاسد»، «زهیر توفیق الاسد» و « وسیم انوار القطان» ۳ فرد دیگر در این فهرست هستند.

برای «حافظ الاسد» و «کرام الاسد» از برچسب تحریمی ارتباط با « بشار الاسد »، رئیس‌جمهور دولت سوریه استفاده شده. زهیر توفیق‌الاسد به موجب فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۹۴ که اکتبر سال گذشته میلادی توسط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تحریم سوریه صادر کرد. وسیم انوار القطان هم به موجب قانون تحریم‌های «سزار» در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر این اعلام کرده اسامی ۱۰ نهاد سوریه‌ای را هم به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای درباره این تحریم‌ها مدعی شد: «اهداف تحریم‌شده افراد و نهادهایی را شامال می‌شود که از تلاش‌های مفسدانه بشار اسد حمایت می‌کند.»

وزارت خزانه‌داری در این بیانیه، بشار اسد و گروه‌های تجاری مرتبط با او را به تخریب اقتصاد سوریه متهم کرده است. واشنگتن همچنین گفته اقدام امروز بر تعهد دولت آمریکا برای تحمیل هزینه به حامیان مالی دولت سوریه تأکید می‌کند.