دیدار فرستاده پوتین با «بشار اسد»

رئیس جمهور سوریه امروز میزبان «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به سوریه و «سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه و هیئت همراه آنها بود.

اخبار بین الملل- بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، لاورنتیف در این دیدار پیام تبریک « ولادمیر پوتین » را به مناسبت پیروزی سوریه در برگزاری انتخابات پارلمانی خطاب به ملت و دولت سوریه تقدیم بشار اسد کرد و گفت که این نشانه حمایت ملت سوریه از خط مشی دولت در ایجاد ثبات و بهبود اوضاع معیشتی در این کشور است.

در این دیدار تحولات اوضاع در سوریه مورد بررسی قرار گرفت و دوطرف تاکید کردند که سیاست‌های خصمانه برخی کشورها و به خصوص در سطوح سیاسی و اقتصادی در قبال ملت سوریه و دخالت مستمر آنها در امور سوریه عامل اصلی ادامه حضور گروه‌های تروریستی در برخی مناطق سوریه است و تهدیدی برای جان سوری‌ها و معیشت آنها و  ثبات همه منطقه شمرده می‌شود.

در این دیدار ترتیبات لازم برای برگزاری نشست کمیته بررسی قانون اساسی که ماه آینده در ژنو برگزار می شود نیز مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که طرف‌های مختلف بین المللی باید برای فراهم کردن فضای مناسب پیشرفت کار این کمیته تلاش کنند تا کار خود را بر اساس اصول خود و بدون فشار خارجی ادامه دهد.

مقامات روسیه و سوریه در این دیدار بر عزم قاطع خود برای ادامه همکاری و پیگیری ارتقای روابط دوجانبه و دستیابی به راه حل‌ها برای مقابله با مشکلات ناشی از سیاست‌های برخی کشورهای غربی علیه سوریه و کاستن از فشار تحریم ها بر ملت سوریه تاکید کردند.

در این نشست «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی سوریه، «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه، «لونه الشبل» رئیس دفتر سیاسی و اطلاع رسانی ریاست جمهوری و سفیر روسیه در دمشق هم حضور داشتند.