اردن یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد

وزارت خارجه اردن در یادداشتی اعتراضی به رژیم صهیونیستی، امروز (پنج‌شنبه) استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و حریم آن را محکوم کرد.

اخبار بین الملل- آخرین مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی ، اجازه دادن به صد‌ها صهیونیست برای ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی تحت حمایت پلیس این رژیم است.

«ضیف الله علی الفایز» سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن گفت که آنچه امروز در مسجدالاقصی رخ داد رفتاری غیرمسئولانه و مردود است که به احساسات مسلمانان در سراسر جهان خدشه وارد می‌کند و نقض آشکار تعهدات اسرائیل به عنوان رژیم اشغالگر بر اساس قانون بین‌المللی است.

او در خصوص نتیجه استمرار این تجاوزات هشدار داد و توقف این تجاوزات و احترام به وضعیت موجود تاریخی و قانونی را خواستار شد.

سخنگوی وزارت خارجه اردن تاکید کرد که مسجدالاقصی مسجد مقدس و تمام مساحت ۱۴۴ هزار متر مربع آن ویژه مسلمانان است و اداره اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی وابسته به اردن تنها نهاد مسئول این مسجد و ناظر بر ورود و خروج افراد به این مکان مقدس و اداره امور آن است.

الفایز جامعه جهانی را به عمل به مسئولیت خود و اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف تجاوزات این رژیم فراخواند.

او افزود که وزارت خارجه اردن امروز پنج‌شنبه از طریق کانال‌های دیپلماتیک یادداشت اعتراضی رسمی به رژیم صهیونیستی ارائه کرده و خواستار احترام این رژیم به حرمت مسجدالاقصی و احساسات مسلمانان و توقف تجاوزات به این مسجد شده است.

گروه‌های افراطی صهیونیست به مناسبت آنچه سالروز تخریب معبد سلیمان «هیکل» می‌خوانند امروز (پنج‌شنبه) به صورت گسترده وارد مسجدالاقصی شدند.