درآمد اقامتگاه‌های اعیانی ترامپ لو رفت +عکس

درآمد اقامتگاه‌های اعیانی از جمله مارالاگو در یک فرم افشای صورت‌های مالی که به دولت فدرال تحویل داده شده است، برملا شد.

اخبار بین الملل- در این فرم درآمد‌های چندین اقامتگاه معروف متعلق به رئیس جمهور آمریکا و نیز عایدی مالی ناشی از دارایی‌های مربوط به سازمان ترامپ ذکر شد. این فرم مالی که معمولا برای ارزیابی از سوی قانونگذاران آمریکایی تدوین می‌شود، دید کلی را در خصوص ثروت شخصی رئیس جمهور ارائه می‌کند.

هیل با استناد به جزئیات مندرج در این فرم گزارش داد که اقامتگاه مارالاگو در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۲۱.۴ میلیون دلار درآمد عاید رئیس جمهور آمریکا کرده است. این در حالی است که با توجه به درآمد‌های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ این عمارت اعیانی (۲۲.۷ و ۲۵.۱ میلیون دلار) روند کاهشی درآمدزایی را پشت سر گذاشته است. اقامتگاه دورال طی سال گذشته میلادی ۷۷.۲ میلیون درآمد داشته است که نسبت به درآمد ۷۵.۹ میلیون دلاری سال ۲۰۱۸ روند صعودی داشته است. همچنین اقامتگاه بین المللی ترامپ در واشنگتن با کسب ۴۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ درآمدی مشابه سال ۲۰۱۸ داشته است.

درآمد اقامتگاه‌های اعیانی ترامپ افشا شد

هر سه اقامتگاه مذکور در ماه مارس امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا تعطیل شدند. فرم افشای مالی، درآمد‌های کسب شده در سال ۲۰۲۰ را در برنمی گیرد و مدارک و اسناد اضافی برای بررسی مقامات فدرال ارائه نمی‌کند. به نوشته هیل، به ترامپ و دیگر کارکنان کاخ سفید ۴۵ روز دیگر مهلت داده شده تا صورت‌های مالی خود را در دسترس مقامات فدرال قرار دهند.

دیوان عالی آمریکا اخیرا در تنش میان کنگره با ترامپ بر سر سوابق مالی، جانب ترامپ را گرفته و کمیته‌های کنگره را از دسترسی به سوابق مالی وی منع می‌کند که این امر می‌تواند به محرمانه ماندن سوابق مالیاتی ترامپ تا پایان دوران ریاست جمهوری و یا برای همیشه شود.

ترامپ، نخستین رئیس‌جمهور آمریکا در چند دهه اخیر است که از انتشار اظهارنامه مالیاتی‌اش خودداری کرده است. او پیشتر گفته بود تا زمانی که تحت بازرسی قرار دارد، اظهارنامه مالیاتی‌اش را منتشر نمی‌کند.