آغاز «موج جدید» شیوع ویروس کرونا در آمریکا

«دبورا بیرکس»، دبیر اجرایی کارگروه ویروس کرونا در کاخ سفید روز یکشنبه ضمن ابراز نگرانی از سرعت گرفتن شیوع ویروس کرونا در آمریکا، تاکید کرد که کشورش شاهد موج جدیدی از شیوع این بیماری است.

اخبار بین الملل- وی بار دیگر از مردم آمریکا خواست تا برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا در این کشور به دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت عمل کنند و همچنین تا جایی که می‌توانند از ماسک هم استفاده کنند. دبیر کارگروه ویروس کرونا در کاخ سفید از مردم خواسته تا همچنان ویروس کرونا را جدی بگیرند.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان، تاکید کرد که آنچه امروز در آمریکا رخ می‌دهد نسبت به ماه‌های پیشین متفاوت است و شیوع ویروس کرونا در آمریکا نسبت به ماه‌های مارس و آوریل سرعت بسیار بیشتری پیدا کرده، گفتنی است شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا رکورد جهانی زده است. در این کشور تاکنون بیش از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند. دونالد ترامپ در پاسخ به این سوال که چرا تعداد مبتلایان در آمریکا نسبت به همه کشور‌های جهان بیشتر است، گفت که این به خاطر حجم بالای تست‌های انجام شده است! همچنین بیش ۱۵۴ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.