پسر نتانیاهو متهم شناخته شد

دادگاهی در فلسطین اشغالی روز یکشنبه به پسر ۲۹ ساله بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور داد از آزار و اذیت افرادی که اعتراضات را علیه پدرش رهبری می‌کنند، دست بر دارد.

اخبار بین الملل- این دستور پس از آن صادر شد که یائیر نتانیاهو، پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی آدرس شخصی این افراد را در توییتر منتشر کرد. براساس حکم دوریت فاینستین، قاضی دادگاه قدس (اشغالی)، همچنین به یائیر نتانیاهو، که در گذشته نیز به علت انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی جنجال به پا کرده است، دستور داده شد این توییت ها را حذف کند.

این حکم یک روز پس از آن صادر شد که رسانه‌های صهیونیستی از گسترده‌ترین اعتراضات در یک دهه گذشته علیه نتانیاهو خبر دادند و تعداد شرکت کنندگان در تجمع را حدود ۱۰ هزار نفر برآورد کردند. هزاران معترض، عمدتا در تل آویو و قدس در هفته‌های اخیر در اعتراض به نحوه عملکرد نخست وزیر این رژیم در جریان بحران ویروس کرونا تظاهرات کرده اند.

برخی از تظاهرکنندگان خواستار استعفای نتانیاهو شده اند. بعضی از معترضان درباره نحوه واکنش دولت به این همه گیری ابراز نارضایتی و برخی دیگر به طور کلی با نخست وزیری نتانیاهو به ویژه با توجه به اتهامات فساد علیه وی مخالفت کرده اند.

در روز‌های اخیر تظاهرات متعددی علیه نتانیاهو برپا شده است. در این میان، پسر وی به انتشار پیام‌های توئیتری درباره رهبران تظاهرکنندگان مبادرت کرده است. پسر نتانیاهو از دنبال کنندگان صفحه شخصی اش خواسته بود در مقابل خانه‌های سازمان دهندگان این تظاهرات تجمع کنند. رهبران تظاهرات اعلام کردند پس از انتشار پیام‌های توئیتری پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تهدید‌هایی دریافت کرده اند.