گفتگوی مایکروسافت درباره «تیک تاک» با ترامپ

 شرکت مایکروسافت اعلام کرده است پس از گفتگو با دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا، مذاکرات برای خرید اپلیکیشن تیک تاک را پیش می‌برد.

اخبار بین الملل- ترامپ پیش از این با مطرح کردن این ادعا که شبکه اجتماعی چینی تیک تاک از اطلاعات کاربران آمریکا یی جاسوسی می‌کند و ابزاری برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، از احتمال ممنوعیت استفاده از آن در آمریکا خبر داده بود.

شرکت مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود فاش کرد که متعهد است پس از گفتگو ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت با ترامپ، مذاکرات خود را برای خرید تیک تاک ادامه دهد و این مذاکرات حداکثر تا ۱۵ سپتامبر به پایان می‌رسد.

این شرکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «مایکروسافت از نگرانی رئیس جمهور و تلاش او برای رسیدگی به این موضوع قدردانی می‌کند. این شرکت متعهد است که اپلیکیشن تیک تاک را به شرط بررسی کامل امنیتی و ارائه منافع اقتصادی مناسب به آمریکا و خزانه داری این کشور به دست آورد».

در این بیانیه همچنین آمده است مایکروسافت به سرعت به دنبال مذاکره با شرکت بایت دنس خواهد بود و این روند پس از نتیجه قطعی گفتگو با کاخ سفید ادامه خواهد یافت.

گزارش‌هایی در روز جمعه منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت مایکروسافت برای خرید تیک تاک در حال مذاکره با شرکت بایت دنس مستقر در چین است. همان روز ترامپ ضمن مخالفت با فعالیت این شبکه اجتماعی چینی در آمریکا از احتمال ممنوعیت کابرد آن خبر داد.

نگرانی‌هایی در میان جامعه دفاعی و اطلاعاتی آمریکا ایجاد شده است مبنی بر اینکه مقامات چینی از طریق این برنامه می‌توانند اطلاعات تلفن همراه را به دست آورند و از این طریق، مقامات و کادر نظامی آمریکا را رهگیری کند. گروهی از سناتور‌های ارشد جمهوری خواه آمریکا نیز روز چهارشنبه موضوع تلاش چین برای تاثیرگذاری در انتخابات آتی این کشور، با استفاده از شبکه تیک تاک را مطرح کردند و از دولت خواستند تا این مسئله را مورد بررسی دقیق قرار دهد.

پیشتر، سخنگوی تیک تاک با اشاره به اینکه اطلاعات کاربران آمریکایی این شبکه اجتماعی در سروِر آمریکایی ذخیره می‌شود، به تهدیدات ترامپ پاسخ داد.

در پی تهدید ترامپ به ممنوعیت کاربرد شبکه تیک تاک در آمریکا، شرکت آمریکایی مایکروسافت از خرید این اپلیکشن صرفه نظر کرد.