۶۰ تن کمک‌های بشر‌دوستانه روسیه به مردم سوریه

به نقل از روسیا الیوم، «الکسی باتسونکو» نماینده مرکز آشتی روسیه در سوریه از توزیع بیش از ۶۰ تن کمک‌های غذایی انسان‌دوستانه میان مردم سوریه خبر داد.

اخبار بین الملل- او گفت: نظامیان روسیه به مناسبت عید بیش از ۶۰ تن مواد غذایی را در حدود ۳۰ مرکز مسکونی در استان‌های مختلف سوریه توزیع کردند.

نماینده مرکز آشتی روسیه گفت: این بار تصمیم گرفته شد حجم کمک‌ها را افزایش دهیم و این کمک غذایی که در گذشته در قالب بسته‌های دو کیلوگرمی بودند به ۴ کیلو افزایش داده که شامل مواد غذای اصلی از جمله غلات، آرد و چایی است.

یکی از مراکز توزیع مواد غذایی روستای «الرستین» در استان لاذقیه بوده است که با انتشار خبر ورود این کاروان کمک‌های انسان دوستانه مردم برای دریافت آن حاضر شدند.

به گفته یکی از مسئولان محلی این روستا، جنگ تمامی خانواده‌های این روستا را درگیر کرده و کشته و زخمی‌های بسیاری داشته‌اند و هم اکنون خانواده‌های فقیر بسیاری در این روستا زندگی می‌کنند که واقعا نیازمند این کمک‌های غذایی هستند، زیرا اوضاع کشاورزی دشوار شده و با توجه به حملات روزانه صورت گرفته در این منطقه زمین‌های کشاورزی آسیب دیده و امکان کشاورزی به صورت کاملا سالم تاکنون فراهم نشده است.

بنا بر گزارش مرکز روسیه، بسته‌های غذایی همچنین در برخی روستا‌های استان‌های حلب، ادلب و حسکه نیز توزیع شده است.

مرکز سازش روسیه اعلام کرد که از ابتدای تاسیس این مرکز تا پایان ماه میلادی گذشته بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ عملیات توزیع کمک‌های انسان دوستانه در سوریه انجام داده اند که به موجب آن بیش از ۴ هزار تن غذا، آب معدنی و وسایل ضروری میان مردم سوریه توزیع شده است.

کادر پزشکی وابسته به وزارت دفاع روسیه نیز به بیش از ۱۳۲ هزار شهروند سوری خدمات درمانی ارائه کرده‌اند.