آزادی تعدادی از اعضای ارتش یمن

دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای از آزادی ۱۳ نفر از اعضای ارتش این کشور و همچنین کمیته‌های مردمی یمن خبر داد. به گفته دولت نجات ملی یمن از آزادی اسرا در قالب عملیات تبادل در جبهه «تعز» انجام شده است.

اخبار بین الملل- عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته اسرا، در رابطه با آزادی زندانیان، در گفت‌وگو با شبکه خبری المسیره در روز سه‌شنبه گفت که ۱۳ تن از اعضای نیرو‌های ارتش و کمیته مردمی پس از رایزنی‌ها محلی آزاد شدند.

در پی طرح تبادل زندانیان ، برخی از اعضای دولت مستعفی یمن که تحت حمایت ائتلاف متجاوز قرار دارند نیز آزاد شدند. تبادل زندانیان بین دولت نجات ملی و دولت مستعفی یمن طی سال‌های اخیر بارها رخ داده و در برخی از آن‌ها سازمان ملل هم به عنوان ناظر حضور داشته است.

هرچند که طی سال‌های اخیر، دولت مستعفی یمن تحت حمایت ائتلاف متجاوز به رهبری عربستان و کمک‌های شایان امارات، قصد داشته تا شهر تعز در جنوب یمن و نقاط اطراف آن را اشغال کند، اما در این‌باره موفق نبوده و با مقوامت دولت نجات ملی و کمیته های مردمی مواجه بوده است.

ائتلاف متجاوز سعودی با هدف حذف انصارالله از معادلات سیاسی یمن و حتی اشغال این کشور، تجاوز خود به همسایه جنوبی را در ابتدای سال ۹۴ آغاز کرده و گمان می‌کردند که طی چندین ماه می‌توانند دشمن خود را شکست دهند. اما مردم یمن در برابر تهاجم عربستان مقاومت کرده و اکنون دست برتر را در درگیری‌ها دارند.