فوت یک استرالیایی در انفجار بیروت تایید شد

 در تازه ترین خبرها درباره انفجار مهیب روز گذشته در پایتخت لبنان که طبق اعلام وزارت بهداشت تاکنون ۷۸ کشته و بیش از ۴۰۰۰ زخمی بر جای گذاشته است، خبرها از مرگ یک شهروند استرالیایی حکایت دارد.

اخبار بین الملل- به گزارش وبگاه استرالیایی «ای بی سی»، اسکات موریسون نخست وزیر این کشور روز چهارشنبه (امروز) در اظهاراتی اعلام کرد که در نتیجه انفجار در بندر بیروت، یک استرالیایی فوت کرد.

او گفت: «می‌توانم تایید کنم که یک استرالیایی کشته شده است موضوعی که خیلی وحشتناک است اما در حال حاضر نمی توانیم جزئیات بیشتری را اعلام کنیم البته ما با همه مردم لبنان هم همدردی خودمان را اعلام می‌کنیم».

نخست‌وزیر استرالیا همچنین اعلام کرد، معمولا ۲۰۰۰۰ استرالیایی در بیروت زندگی می‌کردند اما او نمی‌داند که محدودیتهای ناشی از شرایط ویروس کرونا چه تاثیری روی تعداد استرالیایی‌های حاضر در پایتخت لبنان داشته است.

موریسون اعلام کرد که انفجار در بیروت تاثیر قابل ملاحظه و شدیدی روی سفارت استرالیا بر جا گذاشته و باعث شکسته شدن پنجره ها و تخریب سفارت شده است. 

سفارت استرالیا در بیروت در فاصله حدود ۱.۸ کیلومتری محل انفجار مهیب روز گذشته قرار دارد.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که انفجار مهیب در بندر بیروت تا کنون حداقل ۷۸ کشته و ۴۰۰۰ زخمی بر جا گذاشته و احتمال افزایش آمار تلفات وجود دارد .