به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، دیلی تلگراف در مطلب خود می نویسد : مسابقات فرمول یک "گرند پریکس" از امروز یکشنبه آغاز می شود و یکی از اهداف اصلی منامه از برگزاری این مسابقات بازگرداندن اعتماد بین المللی به حکومت بحرین پس از گذشت ۱۴ ماه از سرکوب اعتراضات مردمی است.

این در حالی است که در روزهای گذشته اعتراضات گسترده ای نسبت به برگزاری این مسابقات در بحرین شده و به گفته احزاب مخالف دست کم ۹۵ نفر ظرف چند روز گذشته از سوی پلیس بحرین بازداشت شده اند.

مسابقات امسال در حالی برگزار می شود که در سال گذشته و به علت شدت اعتراضات مردمی و رسیدن موج بیدار اسلامی به بحرین، منامه آن را لغو کرده بود اما با برگزاری این مسابقات در سال جاری حکومت آل خلیفه قصد دارد به جهانیان نشان دهد که قیام مردم در این کشور پایان یافته است.

به نوشته ساندی تلگراف، هرچند در ابتدا مقامات برگزار کننده این مسابقات تردیدهایی درباره برگزاری مسابقات داشتند اما حکومت بحرین تلاش زیادی را برای متقاعد کردن آنها انجام داد تا به هر نحو ممکن این مسابقات را در منامه برگزار کند.

مقامات برگزار کننده مسابقات از حکومت بحرین خواسته اند تا در زمان برگزاری مسابقات خیابان های منامه بویژه خیابان هایی که در آن شیعیان اقدام به برگزاری تظاهرات می کنند را خلوت کند اما وضعیت موجود در بحرین حکایت از آن دارد که مردم بحرین قصدی برای متوقف کردن اعتراضات خود ندارند.

مسابقات در حالی آغازخواهند شد که آخرین اخبار ارسال شده از بحرین حکایت از درگیری شدید نیروهای امنیتی بحرین با تظاهرات کنندگان و استفاده مردم از کوکتل مولوتف برای مقابله حملات نیروهای امنیتی بحرین که با پشتیبانی نیروهای عربستانی به مردم حمله می کنند دارد.

به نوشته این روزنامه، مسابقات فرمول۱ اهمیت ویژه ای دارد اما حکومت بحرین فقط به تعداد محدودی از خبرنگاران و عکاسان خارجی اجازه حضور در منامه و تهیه خبر ازاین رویداد ورزشی را داده تا خبری منفی از تحولات این کشور به خارج از مرزهای آن مخابره نشود.

با این وجود اگر مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در حین برگزاری با مشکل مواجه شود تبعات سنگینی در انتظار منامه خواهد بود از همین رو می توان گفت مسابقات فرمول یک هم می تواند موجب خروج حاکمان این کشور از نگاه تند و انتقادات شدید جامعه جهانی شود و هم آنکه فشارهای بین المللی بر حکومت را برای کنار آمدن با خواست مردم افزایش دهد.