اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه عربستان دررابطه با حادثه بیروت

«فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی مداخله جویانه بر ضرورت انجام «شفاف و مستقل» در قضیه انفجار بندر بیروت تأکید کرد.

اخبار بین الملل- او امروز یکشنبه طی ویدیو کنفرانسی در کنفرانس بین‌المللی «کمک به مردم لبنان و حمایت از آن‌ها»  گفت که عربستان سعودی از جمله اولین کشورهایی بود که برای لبنان کمک فرستاده است. این کنفرانس به ابتکار رئیس جمهور فرانسه برگزار شده است.

رسانه‌های عربستان سعودی ‌هم‌سو با رسانه‌های رژیم صهیونیستی طی پنج روز گذشته، تلاش کرده‌اند با پمپاژ اخبار دروغ، دولت حسان دیاب، نخست‌وزیر و حزب‌الله را عامل انفجار بیروت معرفی کرده است. این در حالی است که مقامات امنیتی و قضایی لبنان، حادثه انفجار را به اهمال‌کاری در انبار مواد نیترات آمونیوم در بندر بیروت مربوط دانسته‌اند.

سه‌شنبه گذشته آتش‌سوزی در انبار ۱۲ بندر بیروت باعث انفجار نیترات‌آمونیوم انبار شده در این بندر شد و بر اثر آن، بیش از ۱۵۰ تن کشته و شش هزار نفر نیز مصدوم شده‌اند.

مقامات قضایی قرار بازداشت نزدیک به ۲۰ تن از مقامات فعلی و سابق در گمرک، اداره بندر گمرک را صادر کرده و به موجب آن، این افراد که در بینشان مدیران کل سابق نیز وجود ارد، تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.