به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، هنوز از جنجال رسانهای امارات علیه سفر محمود احمدینژاد رئیس جمهوری ایران به جزیره ابوموسی مدت زمانی زیادی نگذشته است که شورای وزیران این کشور به مسیر درست بازگشت و بر تقویت روابط خود با ایران تاکید کرد.

امارات در نامه‌ای به سازمان ملل به سفر رئیس جمهوری ایران به جزیره ابوموسی که بدون هیچ اساسی درباره آن ادعای حاکمیتی دارد، اعتراض کرده بود اما تهران تاکید کرد که این سفر موضوعی کاملا داخلی است و امارات نباید در آن دخالت کند.

با بالا گرفتن اقدامات و جنجال رسانه‌ای امارات امیر احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی به امارات هشدار داد و گفت: اگر دیپلماسی جواب ندهد از طریق نظامی اقتدار ایران را نشان خواهیم داد.

خبرگزاری امارات اعلام کرد: شورای وزیران امارات به ریاست شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نایب رئیس امارات در جلسه ظهر امروز بر مناسبات تاریخی با جمهوری اسلامی ایران و تمایل امارات بر توسعه این مناسبات و تقویت آن که مصحلت دو کشور در آن است و سبب ثبات منطقه می‌شود، تاکید کرد.

شورای وزیران امارات در عین حال اشاره‌ای به جزایر سه گانه نیز کرد و بر حل این مسئله از طریق مذاکرات دوجانبه یا در چارچوب قانون بین‌المللی و دادگاه بین‌المللی تاکید کرد.

شورای وزیران امارات همچنین اعلام کرد که دعوت این کشور از ایران به گفتوگو، برآمده از اعتقاد امارات به ضرورت تعامل جدی و متعادل با ایران به عنوان همسایه دوست و برآماده از تمایل امارات به تقویت روابط مهم خود با ایران و تقویت افقهای آینده از طریق برطرف کردن علل اختلافاتی است که در روابط تاریخی کشورها و ملتهای منطقه است.