به گزارش افکارنیوز به نقل از تابناک، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، امروز به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم هشدار داد، تهدیدی که از جانب مصر متوجه امنیت رژیم صهیونیستی میشود، بیش از تهدید برآمده از ایران است.

به گزارش روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، وی در این باره با بیان اینکه «ما باید برای همه احتمالات آماده باشیم»، به نتانیاهو پیشنهاد کرده برای رویارویی با تحولات مصر و افزایش شمار نیروهای مصری در صحرای سینا، سه یا چهار لشکر را در جنوب مستقر کند.

لیبرمن همچنین خاطرنشان کرد، مصر بزرگترین کشور عربی است که با اسرائیل مرز مشترک دارد و معاهده صلحی را نیز با این رژیم به امضا رسانده است.

بنا بر گزارش این روزنامه، قاهره اعلام کرده در تلاش برای باز پس گرفتن کنترل صحرای سینا از دست گروه‌های تروریستی است؛ اما لیبرمن اعتقادی به جز این دارد.

به باور وی، در صورتی که انتخابات آتی ریاست جمهوری در مصر به پیروزی اسلام گرایان منجر شده و موجب بازبینی اگر نه الغای معاهده صلح با رژیم صهیونیستی شود، این رژیم به بهترین هدف دولت مصر برای معرفی به عنوان دشمن تبدیل خواهد شد.

لیبرمن همچنین بر این باور است که شاید مصر با فرستادن نیروهای بیشتر با تسلیحات سنگین به صحرای سینا(چیزی که در معاهده صلح ممنوع شده) آغاز به زیر پا گذاشتن این معاهده کند.

وی اشاره کرده است که سال گذشته، مصر دو لشکر به این منطقه فرستاد و اسرائیل نیز هنگامی که در عمل انجام شده قرار گرفت، ناچار شد این اقدام را بپذیرد.

اظهارات اخیر لیبرمن، تحلیل‌های پیشین درباره تأثیر منفی انقلاب‌های خاورمیانه بر امنیت رژیم صهیونیستی و احساس خطر این رژیم از وقوع بیداری اسلامی در منطقه را تأیید می‌کند. در حقیقت، قوت گرفتن اسلام‌گرایان در منطقه، بیش از هر عامل دیگری، فضای حیاتی رژیم صهیونیستی را محدود کرده و این رژیم را در تنگنا می‌گذارد.

حضور «حسنی مبارک» در رأس قدرت مصر، موجب شده بود رژیم صهیونیستی سال‌ها با خیالی آسوده از همسایگان، توجه خود را متوجه بلندپروازی‌هایش بکند؛ اما اکنون، همان گونه که لیبرمن اشاره کرده، این رژیم باید بیشتر نیروی خود را صرف جلوگیری از تهدیدات وجودی در مجاورت مرزهایش کند.

افزون بر این، اظهارات لیبرمن نشانه جدیدی از وجود اختلاف نظر میان سران رژیم صهیونیستی درباره اولویتهای سیاست خارجی این رژیم است. در واقع، در حالی که افرادی همچون نتانیاهو و نیز ایهود باراک، وزیر دفاع این رژیم با نگاهی ایدئولوژیکتر و البته تبلیغاتی به ماجرا، تنها منبع تهدید علیه رژیم صهیونیستی را از جانب ایران میدانند، برخی دیگر از جمله لیبرمن، متوجه تهدیدات واقعی و عینی هستند که هماکنون این رژیم با آنها دست به گریبان است.