در صورت آزادی زندانیان طالبان مواد مخدر به اروپا سرازیر می‌شود

«اشرف غنی» رییس‌جمهور افغانستان در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی تایمز، هشدار داد در صورت آزاد شدن آخرین گروه زندانیان طالبان تحت شرایط توافق صلح ایالات متحده، موجی از مواد مخدر ممکن است به بریتانیا وارد شود.

اخبار بین الملل- غنی در این مصاحبه گفت: اگر با آزادی زندانیان تجارت بین‌المللی مواد مخدر افزایش یابد، همه رهبران ناتو در آن دخیل خواهند بود.

رئیس جمهور افغانستان همچنین افزود: اگر مواد مخدر به سواحل ایالات متحده آمریکا برسد، باید درباره عواقب آن آگاه شویم و اگر این افراد مرتکب جرم شوند، مسئولیت بین المللی مشترکی در این زمینه وجود دارد.

غنی خاطرنشان کرد: آتش بس نخستین مورد از زمان آغاز مذاکرات مستقیم خواهد بود. متأسفانه، صلح میان فرماندهان (طالبان) و اعضای این گروه دیده نشده است.

رییس‌جمهور افغانستان در پاسخ به این سوال که آیا عجله‌ای برای خروج آمریکا از افغانستان دارد یا خیر گفت: یک کشور جنگ‌زده در موضع مشخص کردن سیاست‌ها و استراتژی‌های شرکای اصلی خود نیست

غنی در ادامه گفت: «این ۴۰۰ نفر (زندانیان طالبان) مسئول تمام اقداماتی هستند که قلبم را به درد می‌آورد. آنها هم مهمانان بین‌المللی را کشته‌اند و هم مردم ما را. دستان آنها به خون زیادی آغشته است. آنها قاچاقچی مواد مخدر هستند و خشونت‌های زیادی علیه زنان به کار گرفته‌اند.