نامه السیسی به حفتر تحولاتی تازه را برای لیبی پیش بینی می‌کند

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از منابعی نظامی محتوای نامه مهمی را فاش کرد که رئیس اطلاعات جنگی مصر به فرمانده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی تحویل داده است.

اخبار بین الملل- به گفته این منابع، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر بر ادامه کمک مصر به ارتش لیبی در مقابله با کسانی که آنها را شبه نظامیان تروریست نامیده است، تاکید کرد.

این منابع تاکید کردند که تحویل نامه از طریق رئیس اطلاعات جنگی مصر حامل پیام‌های متعددی است و احتمالا منطقه شاهد تحولات جدیدی است.

دفتر اطلاع رسانی فرماندهی کل نیروهای مسلح دولت شرق لیبی اعلام کرده بود که خلیفه حفتر فرمانده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی نامه مهمی را از رئیس جمهور مصر دریافت کرده است.

این نامه را سرلشکر «خالد مجاور» رئیس اداره اطلاعات جنگی  مصر به نیروهای مسلح لیبی تحویل داد.

دولت مصر طی خرداد ماه با پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی و ترکیه به سمت جنوب و شرق لیبی، ضمن هشدار به ترکیه و دولت وفاق، خطوط درگیری «سرت» و پایگاه هوایی «الجفره» را خط قرمز و تجاوز از این خطوط را تهدید امنیت ملی خود دانست و خواستار توقف درگیری‌ها شد.

السیسی در ژوئن گذشته پس از دیدار با «عقیله صالح» رئیس پارلمان شرق لیبی و خلیفه حفتر در قاهره اعلام کرد که به ابتکاری برای حل بحران لیبی دست یافته است.

با این حال دولت وفاق ملی و ترکیه ابتکار عمل مصر را رد کردند و بر ادامه عملیات نظامی علیه نیروهای ژنرال حفتر که مورد حمایت مصر است، تأکید کردند.