توطئه در کویت

ولی‌عهد کویت به دنبال انتشار فایل‌های صوتی منتسب به دستگاه اطلاعات امنیت ملی کویت در شبکه‌های اجتماعی درباره برخی تلاش‌ها برای فتنه انگیزی و ایجاد شکاف و هرج و مرج در کشورش هشدار داد.

اخبار بین الملل- به گزارش رسانه‌های کویت، «نواف الاحمد الجابر الصباح» امروز یکشنبه گفت : «ما در کمال تاسف اخیرا شاهد نشانه‌هایی از هرج و مرج و تلاش‌هایی در عرصه داخلی برای ضربه زدن به کیان کشور و نهادهای آن هستیم که در تجاوز به آزادی و حریم خصوصی مردم و حالا برخی کارکنان نهادهای امنیتی نمود پیدا کرده است».

او افزود:« مشخص است که برخی به دنبال ایجاد شکاف و فتنه انگیزی هستند و می‌خواهم تاکیدکنم که این قضیه را شخصا به طور جدی دنبال می‌کنم و با همه جزئیات در اختیاردستگاه قضایی عادلانه و شفاف کشور قرار داده می‌شود».

نواف الاحمد الجابر الصباح ضمن تاکید بر اقتدار دولت کویت برای مقابله با چنین اتفاقاتی گفت: «ما از مقابله با این خطر ویرانگر با همه عزم و قدرت خود حمایت می‌کنیم، زیرا مبارزه با فساد یک گزینه نیست؛ بلکه یک تکلیف قانونی و مسئولیت اخلاقی و برنامه ملی است که همه در برابر آن مسئولند».

ولی‌عهد کویت همچنین خطاب به کسانی که درباره بازخواست اعضای خاندان حاکم در صورت ارتکاب جرمی سوال می‌پرسند، تاکید کرد: آنها هم بخشی از فرزندان ملت کویت هستند و همان قوانین درباره آنها پیاده می‌شود هر کسی که اشتباه کند باید مسئولیت آن را بپذیرد، هیچ کسی بالاتر از قانون نیست».

فعالان شبکه‌های اجتماعی در کویت شامگاه شنبه فایل‌های صوتی متعلق به دستگاه اطلاعات امنیت ملی این کشور را که لو رفته بود در سطح گسترده‌ای منتشر کردند که این امر جنجال زیادی درست کرده است و  وزارت کشور کویت را بر آن داشت تا تاکید کند که مطالب لو رفته متعلق به سال ۲۰۱۸ است.

وزارت کشور کویت جمعه گذشته اعلام کرد که به سفارش « أنس خالد الصالح » وزیر کشور و معاون نخست‌وزیر تحقیق و بررسی اطلاعات فاش شده در دستور کار قرار گرفت.