کوچک‌تر شدن اقتصاد فرانسه در سال‌جاری

برونو لی ماریه، وزیر اقتصاد فرانسه در گفتگو با یک شبکه رادیویی با اشاره به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور، گفت: تولید ناخالص داخلی فرانسه طی سال جاری احتمالا با کاهش 11 درصدی مواجه خواهد شد.

اخبار بین الملل- لی ماریه در پاسخ به این پرسش که "موسسه ملی آمار فرانسه پیش‌بینی کوچک شدن 9 درصدی اقتصاد در سال 2020 را کرده آیا با این موضوع موافقید؟" اظهار داشت: در شرایط کنونی کوچک‌تر شدن 11 درصدی (تولید ناخالص داخلی) را تائید می‌کنم.

وزیر اقتصاد فرانسه در این باره افزود: اگر چه طی ماه‌های مه و ژوئن شرایط اقتصادی تاحدودی بهبود یافت اما مسائل مبهم زیادی برای تمام سال جاری وجود دارد. موضوعاتی چون برگزیت، انتخابات آمریکا و راهبرد پنج ساله جدید چین از جمله اینها هستند. تمامی این تحولات بر تجارت جهانی و بالطبع بر رشد اقتصادی فرانسه تاثیر خواهند گذاشت.

فرانسه به عنوان دومین قدرت اقتصادی منطقه یورو پس از آلمان، شاهد رشد منفی 13.8 درصدی طی سه ماهه دوم سال 2020 بود. طی این مدت اقتصاد آلمان نیز 10.1 درصد کوچک‌تر شده است. دولت آلمان پیش‌بینی کرده که شیوع کرونا باعث کوچک‌تر شدن حجم اقتصاد این کشور تا پایان سال شود.