بیانیه مشترک ایران، روسیه و ترکیه در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی

نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه ، امروز (سه شنبه) پس از پایان نشست خود در ژنو که برای بررسی بحران سوریه تشکیل شده بود، بیانیه مشترکی را صادر کردند.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است که سه کشور مخالفت خود را با مصادره غیر قانونی درآمدهای نفتی سوریه که متعلق به مردم این کشور است، اعلام داشته و قرارداد نفتی «غیر قانونی» میان یک شرکت آمریکایی با «تشکیلات غیر قانونی» را محکوم می‌کنند.

این بیانیه افزود: «طرف‌های شرکت کننده در این نشست، حملات ادامه‌دار اسرائیل علیه سوریه را که نقض مبانی قانونی بین‌المللی است، محکوم می‌کنند و آن را علیه حاکمیت سوریه و همسایگانش و تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه می‌دانند.»

سه کشور در ادامه تأکید کردند که مبارزه با تمامی اشکال تروریسم و مقابله با خواسته‌های جدایی‌طلبانه باید ادامه یابد، چرا که مخل حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و امنیت کشورهای همسایه است.

ایران، ترکیه و روسیه همچنین بر ادامه همکاری‌ها با هدف نابودی کامل گروههای تروریستی از جمله داعش، النصره و القاعده تأکید کردند.

این نشست در حاشیه سومین دور گفت‌و‌گوهای سه جانبه دولت، معارضان و جامعه مدنی سوریه بر سر تدوین قانون اساسی جدید، در ژنو تشکیل شده بود.