صدای دختر ترامپ در برابر صدای بلند معترصان گم شد

معترضان آمریکایی که این روز‌ها علیه سیاست‌های دولت و خشونت پلیس در خیابان‌ها حضور دارند ساعاتی پیش اعتراض خود را به نزدیکی کاخ سفید بردند تا مانع برگزاری گردهمایی انتخاباتی ترامپ در محوطه کاخ سفید شوند.

اخبار بین الملل- معترضان در ابتکاری جدید با استفاده از شیپور‌ها و بلندگو‌های بزرگ صدا‌های بلندی تولید کردند تا مانع سخنرانی ایوانکا ترامپ شوند. ایوانکا ترامپ در حال تعریف و تمجید از دستاورد‌های پدرش یعنی دونالد ترامپ بود، اما صدای او در میان صدای بلند شیپور‌های جمعیت بزرگ معترضان گم شد و هیچ کس از حضار صدای او را نمی‌شنید.

دور جدید اعتراضات دامنه دار علیه نژادپرستی و بی‌عدالتی در آمریکا پس از آن شعله ور شد که روز یکشنبه نیرو‌های پلیس آمریکا در شهر کِنوشا در ایالت ویسکانسین، جیکوب بلیک یک جوان ۲۹ ساله سیاه پوست را با شلیک ۷ گلوله از پای درآوردند. جیکوب بلیک هم اکنون در بیمارستان بستری شده و پزشکان اعلام کرده اند که احتمالا برای همیشه فلج خواهد شد.

انتشار تصویر شلیک پلیس به جیکوب بلیک موجب اعتراض‌های گسترده‌ای در شهر‌های کِنوشا، مینه سوتا و پورتلند شد و مقامات این شهر‌ها طی روز‌های گذشته اعلام وضعیت اضطراری کردند.

سه ماه پیش نیز پلیس آمریکا در شهر میناپولیس در ایالت مینه سوتا جورج فلوید جوان ۴۶ ساله سیاه پوست را به شکلی بیرحمانه و در حالی که فریاد می‌زد «نمیتوانم نفس بکشم» با گذاشتن زانو روی گردنش، خفه کرد. این جنایت پلیس آمریکا موجب اعتراضات دامنه دار و سراسری در آمریکا و کشور‌های مختلف شد که همچنان نیز ادامه دارد.