توافق اسرائیل- امارات بر سر احداث پایگاه‌های جاسوسی

در پی توافق مقامات امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط دوجانبه، مقامات ابوظبی و تل آویو اعلام کردند که قصد دارند در برپایی پایگاه‌های جاسوسی و گردآوری اطلاعات در یک جزیره یمن با یکدیگر همکاری کنند.

اخبار بین الملل- این پایگاه قرار است در جزیره «سقطری» بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر یمن ساخته شود. این جزیره در منطقه‌ای استراتژیک که بر تنگه باب المندب مشرف است، واقع است.

گزارشها حاکی از آن است که یک هیأت نمایندگی مشترک اسرائیلی- اماراتی «اخیراً» جهت بررسی مکان‌های احتمالی برای احداث این پایگاه‌ها به این جزیره وارد شده اند.

گفته می‌شود که دو مکان در شرق و غرب این جزیره برای استقرار یک پایگاه انتخاب شده است.

هدف از احداث این پایگاه‌ها جاسوسی و گردآوری اطلاعات از سراسر خلیج فارس و همچنین تنگه باب المندب و جنوب یمن به همراه خلیج عدن و شاخ آفریقا است.

این گزارش به نقل از یک مقام بلندپایه اریتره که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که تل آویو در سال ۲۰۱۶ ساخت بزرگترین پایگاه گردآوری اطلاعات در اریتره را با هدف دیده بانی الکترونیک نیروهای ائتلاف سعودی علیه یمن آغاز کرد.

در این گزارش قید شده است که مراکز دیده بانی رژیم صهیونیستی عملیات‌های شبه نظامیان حوثی در یمن و تحرکات دریایی ایران در منطقه و همچنین عبور و مرور دریایی و هوایی در منطقه جنوبی دریای سرخ را تحت نظر دارد.