تحریم‌های علیه بلاروس را تلافی خواهیم کرد

رئیس جمهور بلاروس روز جمعه وعده داد که کشورش هر گونه اقدام تحریمی را مقابله به مثل خواهد کرد.

اخبار بین الملل- الکساندر لوکاشنکو با تاکید بر لزوم توقف رویکرد تحریمی علیه دولت خود اظهار داشت بلاروس از هر گونه تحریمی به سلامت خواهد گذشت. وی وعده داد دولت او تحریم‌های لهستان یا لیتوانی علیه بلاروس را تلافی خواهد کرد. لوکاشنکو خاطرنشان کرد که از دولت خواسته تا جریان تجاری خود از بنادر لیتوانی را متوقف کند.

لوکاشنکو طی اظهاراتی افزود: ما به آن‌ها تحریم‌های واقعی را نشان خواهیم داد. پیش از این آن‌ها (لیتوانی و لهستان) از طریق ما به روسیه و چین دسترسی داشتند و حالا آن‌ها برای تجارت با روسیه مجبور به پرواز بر فراز دریای بالتیک و سیاه هستند.

رئیس جمهور بلاروس بار دیگر تاکید کرد که اعتراضات این کشور از سوی افرادی که از هلند، لهستان و اوکراین وارد بلاروس شده، تهییج می‌شود.

انتخاب مجدد « الکساندر لوکاشنکو» با ۸۰ درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس موجی از اعتراضات را در این کشور قوت بخشید. اعتراضاتی که از همان روز‌های نخست به خشونت کشیده شد. لوکاشنکو با پیروزی در انتخابات توانست «سوتلانا تیخانوفسکایا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

آمریکا و اتحادیه اروپا در دخالتی آشکار اعلام کرده‌اند که نتیجه این انتخابات را به رسمیت نمی‌شناسند. لوکاشنکو تاکید کرد که عناصر خارجی ضمن مداخله در این اعتراضات به آن دامن می‌زنند. وزیر امور خارجه اسپانیا، اخیرا اعلام کرد اتحادیه اروپا اعمال تحریم علیه برخی از مقام‌های دولت بلاروس را بررسی می‌کند که با خشونت‌های اخیر در این کشور ارتباط داشته‌اند.